Онлайн-послуги: поміняти паспорт можна не виходячи з дому

29 січня 2016, 06:50
В області привчають людей до адмінпослуг в мережі, а по ХОДА "ходять" електронні документи

З новою системою людина може вибрати, коли їй зручно прийти за довідкою в центр адмінпослуг. Фото: ifemme.ru

У Харківській області офіційно запрацювала система "Електронний уряд", яку в тестовому режимі вже випробували жителі міста Первомайський та Харківського району. Першим доступні п`ять онлайн-послуг міграційної служби, а другі можуть замовити одну послугу держгеокадастру, не виходячи з будинку,

Щоб почати роботу з iGov, необхідно спочатку зайти на сайт igov.org.ua, вибрати потрібну послугу, місце свого проживання і пройти аутентифікацію в онлайн-режимі. Як розповів директор департаменту з підвищення конкурентоспроможності регіону Денис Ткачов, для цього людина може або скористатися своїм цифровим підписом, або системою визначення особистості через бази даних банків bankID. Поки що жителі Первомайського можуть замовити послугу зняття з реєстрації місця проживання, обміну паспорта і його видачі у зв'язку з втратою, вклеювання нової фотографії в документ. Жителі Харківського району вже зараз можуть замовити довідку про наявність земельної ділянки або паю.

Реклама

"Наприклад, довідку можна замовити за допомогою сервісу, а потім прийти і забрати оригінал. При цьому людина зможе вибрати, коли їй зручно підійти за довідкою в центр надання адмінпослуг, – пояснює Ткачов. – Те ж саме і з паспортом. Зрозуміло, що новий документ не можна отримати віддалено по пошті, але користувачі системи можуть отримати екземпляри всіх необхідних документів, заповнити їх в електронному вигляді та надіслати адміністратору, вказавши, коли вони хочуть прийти і зробити паспорт". За словами чиновника, таким чином замість трьох-чотирьох візитів в центр надання адмінпослуг людина скоїть всього один, вже безпосередньо для отримання документа.

У Первомайському сервісом iGov вже скористалися сім чоловік. В ХОДА запевняють, що відгуки позитивні. Втім, координаторам проекту ще треба чимало роботи, щоб про "Електронний уряд" дізналися всі. Через місяць організатори підведуть підсумки роботи тестового режиму проекту, і якщо вони будуть позитивними, онлайн-сервіс стане доступний у всіх куточках Харківської області.

"У першу чергу, ми запустимо те, що стосується питань по земельних ділянках. Цими послугами зможуть користуватися всі жителі області, і лише в містах обласного значення будуть доступні питання реєстрації та місця проживання", – говорить Денис Ткачов. А жителям районів доведеться дочекатися квітня, коли органи міграційної служби повністю передадуть повноваження з реєстрації на рівень сільських і селищних рад.

Реклама

До слова, в "Білому домі" повним ходом впроваджують інші онлайн-сервіси "Електронного уряду", якими будуть користуватися вже працівники ХОДА та облради. Зокрема, в тестовому режимі співробітники відділів звернення громадян та контролю, канцелярії, а також департаменту економіки і міжнародних відносин працюють із системою електронного документообігу ХОДА. Як розповів нам координатор проекту Дмитро Шува, держслужбовці не відчувають ніяких складнощів в освоєнні сервісу, і вже в лютому його впровадять повсюдно: як у адміністрації, так і в облраді.