Подорожчання проїзду в Харкові: з'явилася реакція городян

25 жовтня 2018, 15:22
Перевізники в місті нарікають на компенсацію і пропонують змінити перевезення пільговиків

Реклама

У Харкові з понеділка, 22 жовтня городяни звикають до нових цін на проїзд в маршрутках, які виросли на 1,5 – 2 гривні, і побоюються, що вартість проїзду в електротранспорті також збільшиться.

Перевізники, як завжди, одноголосно заявляють: головна причина подорожчання проїзду – зростання вартості палива. За словами голови Харківської обласної організації профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України Алли Макєєвої, в квітні в тариф була закладена вартість палива по 25 гривень за літр, але сьогодні потрібно платити 32,50 гривень. Одному середньостатистичному підприємству потрібно 3 тисячі літрів в день для перевезення пасажирів: збитки в день складали 21 тисяч гривень, а за місяць – півмільйона. Курс валют також позначається на собівартості перевезень: мовляв, в Україні виробляють для автобусів тільки "коробки", а гуму, комплектуючі та запасні частини підприємствам доводиться купувати за кордоном. Перевізники кажуть, що не можуть без підвищення ціни на проїзд підняти і зарплату водіям, штат яких недоукомплектований на 30%

"З лютого почнуться перевірки , і підприємство зобов'язане буде мати 35 % рухомого складу для перевезення людей з інвалідністю , а до 2020 року – 50 % " , – говорить Алла Макєєва.

Складне фінансове становище перевізники пояснюють і тим , що мерія не компенсує пільговий проїзд харків'ян , а їх кількість становить близько 65 % від числа всіх пасажирів .

"В середньому за перше півріччя цього року на прикладі одного середньостатистичного підприємства було перевезено 697 000 пасажирів пільгового контингенту безкоштовно . Збитки склали п'ять мільйонів гривень " , – зазначає Макєєва.

До того ж механізм точного обліку пасажирів з пільгами не відпрацьований , а деякі люди з фальшивими документами їздять безкоштовно . Тому перевізники пропонують кілька варіантів вирішення проблеми . За однією зі схем пропонують обмежити кількість людей з посвідченнями . Наприклад , за один рейс водій може взяти на борт від трьох до п'яти таких пасажирів , або обслуговувати безкоштовно тільки в конкретний час , який не збігається з годинами пік . Вирішення цієї проблеми перевізники бачать у введенні системи E – ticket і для маршрутних автобусів .

Реклама

"Ми сподіваємося , що в 2019 році після впровадження проекту електронного квитка для електротранспорту і нам встановлять системи зчитування . І таким чином розроблять точний облік пасажирів пільгової категорії . Тоді у підприємств з'являться можливості отримувати компенсацію з міськбюджету " , – розповіла Макєєва.

Крім того , харків'яни побоюються , що слідом за подорожчанням маршруток можуть підскочити тарифи і на проїзд в міському електротранспорті .

"Поки таке питання не розглядається " , – запевнив нас директор Департаменту у справах інформації та зв'язків з громадськістю міськради Юрій Сидоренко.

Нинішню ситуацію підвищення в мерії коментують як правомірну : " Відповідно до українського законодавства ціни встановлює той , хто надає послугу " .

Нагадаємо, в Харкові з 22 жовтня проїзд в маршрутках став обходитись городянам на півтори-две гривні дорожче, ніж раніше. 

Реклама

Крім того, раніше про подорожчання проїзду попередили київські перевізники