Подробиці аварії яхти в Одесі: капітан дивом залишився живий

14 жовтня 2015, 18:44
Якщо виявиться, що яхту неправильно пришвартували, господар може позбутися страхових виплат

Попри старання капітана, судно «Танго-Південь» розбилося на друзки біля узбережжя. Фото: otkat.od.ua

Триденний одеський шторм ледь не обернувся трагедією для капітана одеської яхти "Танго-Південь", яка довгі роки радувала гостей міста морськими прогулянками. "Сегодня" дізналася, що капітан 21-метрового судна ледь не загинув, а на території причалу яхт-клубу навіть не було рятувальників.

Морська трагедія сталася вночі 13 жовтня, коли шторм накрив одеське узбережжя. За словами очевидців, сильний вітер піднявся близько 2:00. "У цей час на судні перебував капітан – готував яхту до зимового сезону. Коли ситуація через сильний вітру стала критичною, він почав закривати всі люки та баки, відключати електронні системи – зробив усе, щоб в море не вилилося паливо і не було забруднення. Він сам мало не загинув і боровся за життя суденця до останнього. Запустивши механізми яхти, він намагався протистояти стихії роботою гвинта. Допомагали йому в цьому чотири людини – диспетчери Чорноморського яхт-клубу і капітан сусідній яхти", – розповів "Сегодня" водолаз Владлен Тобак. За його словами, капітан продовжував битися за шхуну, навіть коли почали ламатися щогли, а в корпусі судна з'явилося кілька великих пробоїн – через сильні удари обрушилася бетонна частина причалу. "Незважаючи на те, що капітан неабияк промок, він всю ніч не спав, а вранці попросив допомогти спуститися під воду і розшукати важливі документи", – розповів наш співрозмовник і додав, що пошуки не увінчалися успіхом, а зараз на місці працюють кваліфіковані підводники. "Сегодня" дізналася, що в лікарню моряк не звертався і відчуває себе нормально, не рахуючи сильного стресу. "Говорити про те, що трапилося капітан не хоче", – зізналися нам сусіди "Танго-Південь" по клубу.

Реклама

Причини трагедії яхтсмени тримають у секреті. "Відновити її буде складно. Для всіх нас це велика трагедія. Але судно просто затонуло через шторм", – відповіла "Сегодня" співробітник дирекції яхт-клубу Марина Іонова. А власники сусідніх катерів розповіли, що при швартуванні "Танго-Південь", ймовірно, були порушені правила. "Експертам належить визначити технічні характеристики судна і зрозуміти, де воно мало бути, щоб уникнути трагедії: у закритому місці, на причалі або в морі. Якщо виявиться, що яхту неправильно пришвартували, господар може позбутися страхових виплат", – говорять члени клубу і додають, що винуватці аварії поки невідомі. А ось одеські рятувальники відзначають, що на території штучної бухти могли бути й інші порушення. "Це приватна територія, і на ній повинні бути свої кваліфіковані співробітники, проте з початку навігаційного сезону керівництво яхт-клубу не зверталося за дозвільними документами, які передбачають перевірку баз, регулювання роботи і наявності рятувальників", – розповів замначальника міський рятувально-водолазної служби Олексій Трофимчук. Справжні причини краху встановлять страховики, які вже взялися за розслідування.

Судно "Танго-Південь" в Одесі змінило кілька власників і вміщувало до 30 гостей, маючи п`ять кают. На вітрильному ринку подібна яхта сьогодні коштує не менше 5 млн грн. "Навіть вже старі суду в хорошому стані можна вигідніше продати, ніж нові. Додати в ціні їм допомагає популярність і популярність серед туристів", – ділиться досвідом продавець яхт Анатолій Мельников. Затонула яхта запам'яталася одеситам не тільки своїми великими вітрилами, а й екскурсіями. Так, помилуватися Воронцовським маяком, або попрактикуватися в управлінні судном, або порибалити можна було всього за 150 грн / год. При цьому моряка чекали частування і всі необхідні снасті. Тут проходили весілля та інші урочистості, а для малюків влаштовували вихід у море з піратами-аніматорами. "Це було красиве судно, на якому любили ходити в море не лише туристи, а й професійні моряки", – зізнався морський вовк Ігор Лосинська.