Подробиці протесту в Харкові: у співробітників авіазаводу увірвався терпець

6 квітня 2015, 18:40
Працівники ХАЗу погрожують перекривати дороги

Сотні робітників ХАЗу без зарплат 8 місяців. Фото: sq.com.ua

Чергова робочий тиждень на Харківському авіаційному заводі почалася з масштабного протесту. Близько 400 співробітників підприємства вимагали погасити заборгованість по зарплаті. З серпня минулого року борги складають вже 40 млн грн.

Мітингувальники зібралися біля центрального входу на завод і скандували: "Зарплата!". "Останні гроші, які мені платили – частину зарплати за серпень. Після цього завод не давав ні копійки, і за вісім місяців мені заборгували близько 11 тисяч гривень", – зітхає один з енергетиків ХАЗу Андрій Сущенко.

Реклама

За словами працівників, зараз на заводі працює лише третина всього штату, оскільки починаючи з грудня підприємство працює в обмеженому режимі. Мітингувальники кажуть: питати за борги керівництво пропонує з екс-директора, який покинув свій пост минулого тижня. Мовляв, саме він не виконав умов контракту по частині виплати зарплат.

"Нам навіть толком не говорять, коли ми зможемо повернутися до роботи і дякують за терпіння. Влаштуватися на іншу роботу теж проблематично, адже для цього ми повинні забрати трудові книжки звідси, а тоді сподіватися на повернення грошей взагалі сенсу немає", – розповідає співробітник цеху Олександр.

Щоб звернути на себе увагу, мітингувальники навіть збиралися перекрити Сумську. Втім, протест, який проходив під пильним поглядом десятків правоохоронців, пройшов мирно. Проте працівники запевняють: якщо не почнуть отримувати свої гроші найближчим часом, будуть влаштовувати акції на площі Свободи і центральних вулицях міста.

Реклама

Якось вплинути на ситуацію з авіазаводом намагаються в облдержадміністрації. За словами заступника губернатора Марка Беккера, частина заборгованостей повинні погасити за рахунок виплати заводу ПДВ – 9,8 млн грн. "Ми перевірили існування цієї заборгованості перед заводом і зробили все, щоб вона була погашена. Ми проконтролюємо, щоб основна частина цих грошей пішла на зарплати для робітників, хоча остаточне рішення буде приймати безпосередньо керівництво підприємства", – розповів "Сегодня" Марк Беккер.

У той же час заступник губернатора звернув увагу на те, що крім власних співробітників у заводу є ряд інших зобов'язань. Приміром, лише бюджету підприємство заборгувало близько 50 млн грн. Тому вирішувати проблеми авіазаводу, за словами Беккера, потрібно комплексно, з розрахунком на майбутнє, і це завдання лягає, насамперед, на плечі господаря підприємства – Міністерства економічного розвитку і торгівлі.

"Перше завдання міністерства – прискорити розробку цільової держпрограми розвитку авіапромисловості і вирішити питання за держзамовленням на лінійку літаків, які випускає ХАЗ. Ще минулого тижня ми висунули ці вимоги в листі", – пояснює Марк Беккер, стверджуючи, що без замовлень вирішити проблеми заводу не вдасться.

Реклама

У ХОДА кажуть, що готові ініціювати зустріч представників міністерства з працівниками підприємства, щоб ті особисто їм задали всі питання. Але коли саме відбудеться ця зустріч, поки неясно.

Зі своїми питаннями по цій темі в Мінекономрозвитку звернулася і "Сегодня". В органі влади пообіцяли розповісти нам про свої плани по вирішенню цієї проблеми найближчим часом.

ВИННІ БІЛЬШЕ ВСІХ

ХАЗ лідирує в області за сумою заборгованості перед робітниками. Слідом за ним в числі найбільших боржників – приладобудівний завод ім. Шевченка, танковий завод ім. Малишева і підшипниковий завод. Правда, як запевняють в ХОДА, ці заводи активно зменшують свої борги перед співробітниками.