Після страшної пожежі в Одесі пройде хвиля перевірок в готелях

20 серпня 2019, 17:50
У готелі і санаторії прийдуть комісії

Після резонансної пожежі в одеському готелі "Токіо Стар", яка забрала життя дев'яти осіб, з перевірками пройдуться по всіх готелях і санаторіям України. Провести масштабні перевірки у всіх місцях відпочинку людей доручив прем'єр-міністр Володимир Гройсман.

"Власники і керівники таких об'єктів повинні нести повну відповідальність за безпеку людей, а винні мають бути покарані", – заявив він.

Реклама

В Одеській ОДА, в свою чергу, вже рапортували, що готують проект розпорядження про створення робочої групи, яка і займеться перевірками. "Сегодня" розбиралися, як в готелях і хостелах стежать за пожежною безпекою.

Готельний експерт Фазіль Аскеров вважає, що анонсовані масові перевірки не зможуть вирішити проблему, а навпаки, стануть для більшості чиновників черговим приводом "погріти ручки".

"Наприклад, в Затоці понад 200 баз відпочинку і близько 600 дач і міні-готелів. Комісія повинна складатися хоча б з трьох осіб. Поки вони обійдуть 10% цих баз і готелів, сезон закінчиться. Відповідно, вони виберуть ті, де системи пожежної безпеки порушені, прийдуть до них, зроблять показники, десь візьмуть грошей, і цим все закінчиться", – вважає він.

За словами Аскерова, корупція в цій сфері починається з приходу пожежних до готелю, що відкривається.

Реклама

"Вони приходять і кажуть, що систему пожежної безпеки повинна робити лише та компанія, яка акредитована у них. А у неї прайс – божевільний. З цього і починається те коло корупції, яку більшості готелів доводиться долати. Пожежа – це наслідок корупції. Не було б корупції, не було б цієї пожежі", – переконаний фахівець.

Директор одного з одеських хостелів зізнався нам, що за шість років роботи до них жодного разу не прийшли з перевіркою, хоча заклад готовий до них в будь-який момент.

"У нас є вогнегасники, плани евакуації, співробітники хостелу проінструктовані, що робити в разі НП", – поділився директор.

А ось колишній співробітник іншого хостелу розповів "Сьогодні", що господиня пустила в заклад перших постояльців, не подбавши навіть про вогнегасники.

"Вона вирішила зайнятися пожежною безпекою лише після того, як їй повідомили, що вона може отримати за це штраф", – згадує молодик.

Одеситка Катерина, яка відповідає за пожежну безпеку в одному з місць розміщення людей, розповіла "Сьогодні", на що постояльцям готелів варто звертати увагу при заселенні. Щоб отримати цю посаду, вона пройшла спеціальні курси і не з чуток розбирається в питанні.

Реклама

За її словами, клієнт обов'язково повинен ознайомитися з правилами пожежної безпеки і підписати відповідний документ.

"Мешканцям потрібно звернути увагу на наявність у відкритому доступі інструкції про заходи дотримувалися безпеки. У всіх номерах сучасних готелів повинні бути плани проведення евакуації", – пояснює фахівець.

Крім того, необхідно звернути увагу на наявність вогнегасників, протидимної вентиляції, пожежної сигналізації та аварійного виходу: "Чорний хід не повинен бути замкнутий або захаращений якимись сміттям або меблями", а на вікнах не повинно бути решіток.

Нагадаємо, що пожежа в одеському готелі "Токіо Стар", що розташований в будівлі колишнього трамвайного депо, сталася в ніч на 17 серпня. В результаті пожежі загинуло дев'ятеро осіб, 10 постраждали.

Поліція почала розслідування за ч. 2 ст. 270 ("Порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки") Кримінального кодексу України. Також Державне бюро розслідувань України почало досудове розслідування за фактом неналежного виконання своїх службових обов'язків співробітниками Державної служби з надзвичайних ситуацій, розглядаються три версії.

Власник готелю Вадим Чорний заявив, що готовий понести відповідальність за загибель людей під час пожежі.