Після трагедії на "Іволзі" чиновники перевіряють капітанів і обмежили вихід у море малих суден

20 жовтня 2015, 17:27
Міністерство інфраструктури готує пропозиції з приводу закупівлі додаткової техніки для порятунку людей на морях і річках

"Іволгу" підняли з дна. Фото: facebook.com/zubko.gennadiy

У зв'язку з аварією на теплоході "Іволга" в курортному селищі Затока, Одеської області, що призвела до смерті 16 пасажирів, Міністерство інфраструктури готує пропозиції з приводу закупівлі додаткової техніки для порятунку людей на морях і річках. Там розраховують, що цей пункт внесуть у фінансовий план Адміністрації морських портів України на 2016 рік.

Крім того, віце-прем'єр-міністр Геннадій Зубко повідомив, що проведено ряд процедур по забезпеченню безпеки на воді. "Це огляд приватних баз, на яких можуть перебувати несанкціоновані причали. Також призупинено вихід в море малих суден, проводяться перевірки їх технічного стану і сертифікація капітанів", – зазначив Зубко і додав, що очікуються і більш глибокі системні інновації. "Будуть змінені норми законодавчих актів і сам підхід до забезпечення безпеки водного транспорту. Рекомендації запропонує слідча комісія", – повідомив віце-прем'єр.

Реклама

На думку експертів, такі заходи навряд чи можна назвати дієвими. Морський юрист Дмитро Філатов каже, щоб дії чиновників не виглядали жалюгідними потугами, необхідно прийняти закон "Про внутрішні водні шляхи", який би регламентував все, що пов'язано з приватними малими суднами. "Крім цього, необхідно посилити контроль за виходом плавзасобів у море. До трагедії в Затоці він був відсутній", – зазначив Філатов і додав, що судновласників треба зобов'язати мати страховий поліс.

А на думку політолога Ярослава Католика, з системною проблемою борються методом пошуку козла відпущення і готуються розпиляти бюджетні кошти. "Щоб приспати громадську думку, покарають когось одного. А повинна бути колективна відповідальність всіх органів, причетних до трагедії. Наприклад, бюрократизм – неможливість розвести міст над лиманом і морем через відсутність сигналу. Якби міст розвели, можливо, пасажирів "Іволги" вдалося б врятувати", – говорить Католик.

За його словами, в таких ситуаціях присутня і корупційна складова. "Закупити рятувальні засоби потрібно "терміново", тому це можна зробити за підвищеною ціною у дружній компанії, незважаючи на те, що сезон закінчився", – пояснює експерт і додає, що ефективний метод підвищення безпеки на воді – спільні рейди чиновників, громадських діячів та представників медіа, а поки нові норми та вимоги – "додаткова можливість для чиновника покласти в кишеню кілька сотень доларів".

Реклама

ВІДПОВІСТЬ КАПІТАН АБО ВЛАСНИК

Затонулий теплохід "Іволга" піднімали на поверхню за допомогою плавкрана "Богатир" і двох буксирів протягом дев'яти годин. Його вдалося витягнути в понеділок близько 18:00. Хоча катер перекинувся неушкодженим, але дуже пом'явся під час шторму на мілководді, а після підняття виявили ще два тіла.

Зараз пошук загиблих триває на берегах Дністровського лиману і на пляжах селища Затока. Заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков розповів: щоб дістати завалені речами тіла загиблих рибалок з внутрішніх приміщень катера, необхідно вирізати частину судна. Тепер слідству належить з'ясувати, що спричинило крах: перевантаження або технічна несправність. У першому випадку буде відповідати капітан, а в останньому – власник "Іволги".