Привокзальна площа в Дніпрі: транзит або зона відпочинку

27 жовтня 2016, 13:03
Архітектори вважають, що в обох концепціях є недоліки

Реклама

У Дніпрі триває дискусія навколо реконструкції Привокзальної площі, яка запланована на наступний рік. За останній місяць городянам презентували два різних проекти: один з них показав заступник мера Михайло Лисенко, другий виходив від радника градоначальника з питань інфраструктури Юрія Лозовенка. "Сегодня" з'ясувала, в чому полягають особливості та основні переваги обох концепцій.

Відзначимо, що подані проекти мають ряд суттєвих відмінностей, причому не тільки візуальних, а й інфраструктурних, які стосуються в першу чергу питань розміщення парковки на площі і доступу до трамвайної зупинки. Так, згідно з так званим проектом Лисенка, який був розроблений відомим в місті архітектурним бюро "Дольник і Ко", на площу покладають транзитну функцію.

За задумом, від будівлі центрального вокзалу і до проспекту Яворницького простягнеться пішохідна алея, головна фішка якої в тому, що вона буде обладнана двома тралаваторами – горизонтальними стрічками, що рухаються за принципом конвеєра, а для захисту транспортного ноу-хау від негоди алею з усіх боків закриють особливими заскленими навісами. При цьому трамвайна зупинка, яка зараз розташовується на Привокзальній, переїде на центральний проспект, куди і будуть доставляти пішоходів тралаватори.

Реклама

"Трамвай на площу заїжджати більше не буде. Одна з причин цього пов'язана з метрополітеном – його співробітники постійно скаржаться, що від трамвая йде вібрація, яка руйнує підземні комунікації", – розповідає про причини такого рішення Михайло Лисенко. Що ж стосується парковки, яка зараз розташована прямо перед входом у вокзал, її облаштують вздовж вищезгаданої алеї, при цьому кількість паркомісць не зміниться.

Окрасою ж площі повинен стати фонтан, який з'явиться на місці знесеного пам'ятника Григорію Петровському. У центрі джерела буде підніматися стела, обладнана рекламно-інформаційним табло, яку в народі за зовнішній вигляд вже встигли охрестити "оком Саурона".

А ось по "проекту Лозовенка" акценти на Привокзальній повинні зміститися від транзитної концепції площі в бік зони відпочинку. Так, за задумом фахівців громадської організації Dnepr Smart City, що розробили його, парковка і трамвайна зупинка повинні залишитися на своїх місцях, але центральна частина площі зазнає серйозних змін. Тут хочуть створити повноцінний сквер, з пішохідними доріжками, зеленими насадженнями, лавочками та комплексом фонтанів.

Реклама

Перевагою концепції Юрій Лозовенко називає збільшення місця для пішоходів, відзначаючи що тралаватори, які є родзинкою проекту-конкурента, можна використовувати тільки в приміщенні, а значить, люди опиняться втиснутими в рамки замкнутого простору "самохідних" алей. "Я не хочу зараз вигороджувати один проект перед іншим, – підкреслює радник мера. – Зараз нам важливо почути громадськість і виробити перелік тих пунктів, яким треба ще приділити увагу".

У міському архітектурно-планувальному управлінні вважають, що недоліки є у обох проектів, а вихід з ситуації, що склалася, бачать у проведенні конкурсу. "На сьогоднішній день ми маємо два проекти, жоден з яких не можна реалізовувати. Щоб вирішити проблему, можна провести архітектурний конкурс: у нас вистачає фахівців, які зможуть запропонувати якісні вирішення проблемних питань по них", – говорить головний архітектор міста Дмитро Волик.

Так, на думку архітектора, головна проблема як проектів, так і самої площі полягає в тому, що тут об'єднані відразу три функції: організація руху пішоходів, а також особистого і громадського транспорту. Але оскільки габарити площі не дозволяють вмістити все, чимось доведеться жертвувати. "На мій погляд, треба відмовлятися від розміщення індивідуального транспорту. Він повинен опинитися або в підземному просторі, або взагалі за межами площі", – резюмує Волик.

Думки ж городян розділилися. "Мені подобається ідея з транспортними конвеєрами, вважаю, що якщо вже робити, то треба використовувати останні технології, – вважає менеджер однієї з дніпровських фірм Юрій Ноглійчук. – Разом зі стелою це повинно виглядати сучасно, адже ця площа – перше, що бачать багато гостей міста". А ось Дмитру Саєнку, що проживає поряд з площею, ідея з лавочками та комплексом фонтанів подобається більше. "У нас тут явно не вистачає зони для відпочинку, якщо вона з'явиться, буде просто відмінно, – каже чоловік. – Та й самі знаєте, який біля вокзалу контингент, як би всі ці "просунуті" речі не переламали через місяць, і народ в результаті не юрмився у вузьких проходах".