Прокат електромобіля в Одесі: нічна зарядка і розгін до 145 км/год

24 липня 2015, 09:31
Розвитку ринку перешкоджає нерозвинена інфраструктура

Одесити зможуть кататися без шкоди природі та здоров'ю перехожих. Фото: mayak.org.ua

В Одесі вперше з'явився прокат безпечного для довкілля транспорту – електромобілів. Крім відсутності вихлопної труби, ці авто нічим не відрізняються від своїх аналогів, які споживають нафтопродукти. Вони так само оснащені сучасною системою гальмування, кондиціонером, системою супутникової навігації і системою допомоги при паркуванні з камерою заднього виду. І хоча самі електроавтомобілі поки дорожче за бензинові аналоги, їх експлуатація в оренді обійдеться дешевше.

За підрахунками орендодавців, 100 кілометрів пробігу на такій машині обійдеться в 7 грн, в той час, як на авто від бензину – від 90 до 300 грн залежно від потужності двигуна.

Реклама

При цьому швидкість електромобіль здатний розвивати цілком гідну – до 145 кілометрів на годину. На повному заряді акумулятора вдосконалена іномарка може проїхати до 160 кілометрів. Нам розповіли, що зарядити акумулятор можна від будь-якої розетки потужністю в 220 вольт, для цього автопрокатники надають в комплекті з авто спеціальний кабель. Ось тільки інфраструктура для такого транспорту в Одесі поки не розвинена. У місті доступні лише дві обладнані електрозаправки – в селі Нерубайське по трасі Одеса-Київ і в Аркадії. Надалі мережу спеціалізованих заправок обіцяють розширювати.

ЗДОРОВІШЕ! Як розповів нам член академії наук України, фахівець з електромобілям і підприємець Олександр Туз, від ракових і легеневих хвороб, спровокованих вихлопними газами автомобілів, щорічно вмирає близько 700 тис. українців. Відомо, що звичайне авто за рік викидає в повітря близько трьох тонн чадного газу. "Гірше ситуація тільки в промислових регіонах Китаю, Японії та Індії. Проблема посилюється ще й тим, що у вітчизняному паливі міститься велика кількість особливо шкідливих для здоров'я важких металів: свинець, нікель, цинк перевищують допустиму концентрацію в десятки разів", – каже академік.

Також використання електромобілів допоможе вирівняти різницю в денному і нічному споживанні електроенергії. "Перепади в споживанні електрики представляють техногенну загрозу всій енергетичній системі, адже станції працюють постійно, утворюючи зайву енергію. У Європі електромобілі заряджають вночі, що і вирішує цю проблему", – зазначив Туз. За його словами, розвитку ринку електромобілів перешкоджає відсутність мережі станцій зарядки, що значно ускладнює процес і

Реклама

спользование екологічно чистих автомобілів. До слова, до кінця року у продажу буде вже 75 моделей на будь-який смак. "Ми витрачаємо 400 млрд гривень щорічно на імпорт вуглеводного палива з Росії, у той час, як ці гроші могли б залишатися в бюджеті. Ми зобов'язалися перед ЄС до 2030 року половину звичайних автомобілів замінити електрокарами, але я буду щасливий, якщо до цього часу їх буде хоча б два відсотки на загальну масу транспорту", – каже наш співрозмовник.

ТІЛЬКИ ТРАМВАЇ. Як розповів нам Анатолій Вітковський з Одеської асоціації транспортників, промови про перехід маршруток на харчування від електрики поки не йде. "Наше завдання-максимум – ввести швидкісний трамвай, який від Пересипу до залізничного вокзалу буде йти під землею".