Проти постійних трамвайних "дрифтів" в Харкові витратять 85 млн грн

8 квітня 2016, 06:34
Чиновники склали кошторис ремонту шляхів. Експерт: потрібен системний підхід

Трамвайний «дрифт». На вул. Морозова вагон не втримався на дорозі і вилетів на проїжджу частину. Фото: vk.com

Харківські трамваї сходять з рейок вже практично щодня. Вчора відбулося відразу дві НП. Вранці на вул. Морозова вагон, який слідував за 5-м маршрутом (від Південного вокзалу до вул. Одеської), вилетів на проїжджу частину. На щастя, вагон не зачепив авто на дорозі, і ніхто з пасажирів не постраждав.

Другий "дрифт" городяни спостерігали на вул. Новгородській. Там через сходження вагона не ходили трамваї №№6 і 8. Нещодавно два вагони зійшли з рейок на стику площ Павлівської та Конституції, де лише восени робітники завершили капремонт шляху. Але в міськраді поспішили запевнити: надзвичайна подія сталася на старому ділянці шляху, який ще не відремонтували.

Реклама

У мерії запевняють, що переживати городянам не варто, і обіцяють вже в цьому році відремонтувати небезпечні ділянки. Як повідомив директор Департаменту інфраструктури Сергій Дульфан, в цьому році шляху замінять на площі Павлівської аж до вул. Полтавський Шлях. Також комунальники відновлять шляху на вул. Університетській (від пл. Павлівської до цирку), продовжать реконструкцію колій по вул. Москалівської.

На ремонт трамвайних колій у цьому році витратять близько 85 млн грн. Левову частку цього бюджету – 80 млн грн – направлять на ремонт рейок на пр-ті Московському. Зокрема, 40,4 млн грн витратять на прокладку шляхів, від площі Конституції до пров. Слюсарний, і 39,5 млн – від цього провулка до будинку №19. Ще по 350 тис. грн вкладуть в ремонт 12 ділянок. Серед них – перетин вулиці Весніна з вулицями Мироносицькій, Чернишевській і Пушкінській, а також з площею Першого травня. Крім того, в бюджеті закладено гроші на ремонти перетинів вул. Конарєва і Полтавський Шлях, а також вул. Клочківській з пр-м Перемоги. Кілька ділянок доведуть до пуття також по пр-ту Тракторобудівників. Кругленьку суму в 100 тис. грн витратять також на переїзд вулиць Героїв Праці та Академіка Павлова.

Фахівці ж оцінюють нинішній стан мережі як непрацездатний. За словами експерта по міському транспорту Артема Сосіпатрова, чиновникам варто не вкладати мільйони в локальний ремонт трамвайних ліній, а зайнятися більш конкретним і великим проектом.

Реклама

"Потрібно для початку зробити хоча б один цілий маршрут, показовий. Наприклад, це може бути лінія від Південного вокзалу до Олексіївського житлового масиву, або лінія, що зв'язує Салтівку і район ХТЗ. Потрібно показати, наскільки може бути привабливим для людей і туристів трамвай, позбавлений будь-яких сходжень, який ходить тихо", – вважає Сосипатров. Фахівець додає: для цього потрібен чіткий поетапний план, адже в Харкові є генеральний план розвитку, але немає комплексної схеми міського транспорту.

"РЕКОРДСМЕНИ": ЦЕНТР І САЛТІВКА

За останній місяць харківські трамваї 12 разів сходили з шляхів. Рекордсменами за кількістю НП стали Салтівка і центр міста. Тричі вагони виїжджали на дорогу в районі проспекту Тракторобудівників, двічі на вулиці Морозова і стільки ж – на переїзді від площі Конституції на Павловську. По одному випадку зафіксували на Салтівському шосе, біля 8-го хлібозаводу, на вулиці Клочківській, біля Південного вокзалу, а також біля станцій метро "Імені А. С. Масельського" і "Київська".