Ревізія машруток Харкова: штрафи за бите скло і "лису" гуму

21 травня 2018, 13:02
Копи оштрафували 500 водіїв і 11 співробітників підприємств, які відповідають за транспорт

Реклама

Рівно місяць у всіх областях України проходить операція "Перевізник", яка стартувала 20 квітня. Поліцейські перевіряють, як комунальні та приватні підприємства дотримуються правил перевезення пасажирів. У Харкові до ревізії залучили всіх патрульних, а також екіпаж технічного відділу безпеки дорожнього руху. "Сегодня" вирушила на перевірку разом з правоохоронцями та дізналася, які недоліки допускають місцеві перевізники.

За цей час копи перевірили близько 2000 транспортних засобів та оштрафували 500 водіїв. Крім цього, адмінвідповідальність понесли 10 посадових осіб: зокрема, йдеться про механіків підприємств, які випускали на рейс технічно несправні автобуси і тролейбуси.

НА ОПЕРАЦІЇ . Разом з двома фахівцями техвідділу ми вирушили перевіряти перевізників біля станції метро "Індустріальна". В першу чергу під час операції патрульні уважно дивляться на проїжджаючі автобуси і тролейбуси, звертаючи увагу на їх технічну справність.

Реклама

"На око можна визначити лише явні технічні недоліки: розбите скло, несправні двері, відсутність болтів на колесі, "лису" гуму. Такі транспортні засоби ми доводимо до кінцевих станцій і більш глибоко оглядаємо їх, після чого штрафуємо водіїв за статтею 121 КУпАП (Порушення водієм правил керування транспортним засобом, правил користування ременями безпеки або мотошоломами. – Авт.). У перший раз порушники відбуваються штрафом в 680 гривень, у другий – ми складаємо адмінпротокол, який передають до суду. У цьому випадку водію загрожує позбавлення прав на термін від трьох до шести місяців або адміністративний арешт на строк від п'яти до десяти діб", – розповідає старший інспектор відділу безпеки дорожнього руху УПП в Харківській області ДПП Антон Шевченко.

Такий же штраф виписують і механіку підприємства, який випустив несправний транспортний засіб на лінію. За словами копів, цим грішать як комунальні, так і приватні перевізники, а деякі водії і зовсім залишилися вже без посвідчень.

Свою роботу екіпаж патрульних почав на колі тролейбуса №45 (курсує від вул. 12-го Квітня до вул. Роганської) оглядом тролейбуса. За словами правоохоронців, це місце обрали не випадково, бо з КП "Тролейбусне депо №3" вже виникали проблеми: там на маршрут було випущено два тролейбуси з тріщинами на лобовому склі. Неполадку, за словами інших водіїв КП, вже усувають. Та й за це порушення вже оштрафовані два водія і поки тільки один механік. Тому копи вирішили зустрітися з другим порушником-механіком.

Копи звертають увагу на зовнішній вигляд транспорту і дотримання ПДР

У самому ж тролейбусному депо №3 нам разом з патрульним довелося близько півгодини чекати на механіка, а потім вислуховувати виправдання. Але патрульні все ж виписали йому штраф в 680 грн. "Це найголовніше, коли ми бачимо результат і проводиться ремонт транспортних засобів", – кажуть патрульні.

Реклама

ПРОБЛЕМИ . Крім самого транспортного засобу, патрульні перевіряють також стан самих водіїв і наявність всіх документів.

"У кожного водія при собі повинні бути права відповідної категорії, техпаспорт, техконтроль, страховка і бажано паспорт маршруту. Ми стежимо за тим, щоб водії обов'язково проходили огляд медиків перед виїздом і після робочого дня", – говорить інспектор Антон Шевченко.

Разом з патрульними ми зупинили автобус 262-го маршруту (759-й мікрорайон – ст. м. "Тракторний завод"), всі документи водія були в порядку, він спокійно надав їх поліцейським і дав оглянути автобус.

"Були випадки, коли у водіїв не було прав. А на одному з маршрутів попався водій взагалі без документів, ще й погано говорив російською", – уточнює інспектор відділу безпеки дорожнього руху УПП в Харківській області ДПП Микола Подкопай.

Також поліцейські б'ють по кишені перевізників за зупинки в недозволених місцях і відхилення від маршруту. В цьому випадку порушення найчастіше провокують самі пасажири, які гальмують маршрутку де заманеться.

"Наприклад, біля автостанції на Рогані ми стежили, щоб водії не зупинялися на пішохідному переході, а люди самі підійшли до нас і кажуть: ви не можете від'їхати на годину, а то ми не можемо через вас додому потрапити", – говорить інспектор Антон Шевченко.

Нерідко перевізники зловживають, набираючи пасажирів більше, ніж належить, а для "збільшення пасажиропотоку" навіть прибирають крісла.

Харків'яни ж по-різному реагують на операцію: одні вітають, а інші обурюються, тому як залишилися без звичних зупинок, як це сталося на маршруті "209е", від станції метро "Холодна гора" до сел. Лідне.

Нагадаємо, після резонансної аварії в Кривому Розі копи влаштували рейд на дорогах Дніпра.

Нагадаємо, в Україні почали масштабну перевірку маршруток

Правоохоронці перевірятимуть перевізників і стан їх транспортних засобів, справність аварійних виходів, а також розташування місць для сидіння пасажирів. Також поліцейські здійснюватимуть перевірку зберігання транспортних засобів за певним місцем їх стоянки та організацію передрейсового контролю технічного стану автобусів.

Раніше внаслідок зіткнення іномарки, маршрутного таксі і автобуса в Кривому Розі вранці 17 квітня на місці загинули вісім осіб. Пізніше стало відомо, що один з поранених помер у лікарні.