Резонансні суди Одеси: мерія домагається повернення авторинку та підземного паркінгу

17 вересня 2015, 07:15
Доводиться боротися мерії і за дитячі садки

Вже більше року триває процес повернення місту аеропорту. Фото: ru.tsn.ua

 Боротьба за одеські схили і збереження історичних об'єктів відбувається не тільки на вуличних мітингах, але й у залах судів. "Сегодня" дізналася, в яких резонансних справах бере участь одеський муніципалітет останнім часом і чому розгляди затягуються на роки.

СХИЛИ. Найдорожчою справою для Одеси ледь не опинилася тяганина з будівельною компанією — на кону була сума в 2,46 млрд гривень. Саме у стільки забудовники оцінили спочатку виділені, а потім відібрані містом прибережні схили. "Це сума, що перевищує дві третини річного бюджету міста!", — розповіли нам у юридичному департаменті міськради.

Реклама

Конфлікт почався після того, як у 2006 році влада передала в оренду на 50 років дві ділянки землі, розташовані від пляжу "Отрада" до провулка Кренкеля під забудову. Натомість підприємці повинні були провести реконструкцію доріг в Одесі, але витратили на неї лише 26 мільйонів гривень. На сьогодні, за рішенням суду, схили повернуті у власність міста, але розгляд продовжується через нібито втрачені забудовником кошти.

ТЦ ЗАМІСТЬ ПАРКІНГУ. З 2014 року тягнеться справа між містом і компаніями-забудовниками підземного паркінгу на Грецькій площі. "На даний час у судах вісім проваджень у цій справі, включаючи одну кримінальну. Забудовник отримав у 2006 році дозвіл на будівництво підземного паркінгу, але побудував торговий центр", — розповіли нам у департаменті і додали, що поки що господарський суд не визнав право власності територіальної громади на цей об'єкт.

Ще один подібний приклад — територія авторинку "Успіх" на проспекті Маршала Жукова. "Зводити торговельні павільйони почали ще в 1997 році, узаконивши їх через деякий час через суд. Цього року служителі Феміди визнали ці рішення незаконними, але відповідач подав апеляцію і зараз тяжби тривають", — кажуть чиновники.

Реклама

Доводиться боротися мерії і за дитячі садки. Наприклад, торік приватники намагалися через суд виселити "Ясла-садок" на вулиці Жуковського, 17. "Зараз там перебуває 96 дітей, але тривають судові провадження, оскільки необхідно відновити права громади на ці приміщення", — пояснили в департаменті.

ВЕРШИНА АЙСБЕРГА. На думку експертів, одесити знають лише малу частину резонансних справ. "Було б добре, якби місто створило реєстр судових справ, у яких бере участь. Адже у всіх справ є немаленькі витрати", — говорить політолог Ярослав Католик. І зазначає, що причини таких тривалих позовів можуть бути в корупції, а також у неповороткій судовій системі.

"У нас недосконала судова система. Крім того, часто адвокати та юристи муніципалітету неправильно оформлюють документи або не приходять на засідання, через що процес затягується. Можливо, робота була б ефективнішою, якби у кожного була персональна відповідальність за виграні або програні справи", — підкреслив експерт.

Реклама

АЕРОПОРТ: МІСТУ ЧИ ІНВЕСТОРАМ?

Вже більше року триває процес повернення місту аеропорту, який у 2011 році спільно з приватним інвестором став Товариством з обмеженою відповідальністю. За договором інвестор повинен був побудувати новий термінал і злітну смугу, але влада стверджує, що це не було зроблено вчасно. Спершу місту відмовили у позові про визнання недійсними окремих пунктів статуту та договору, а в лютому 2015 року юристи мерії програли і апеляцію. Щоправда, потім подали касаційну скаргу і справу повернено до суду першої інстанції, де суддя виніс рішення на користь міськради.

Член депутатської комісії з повернення аеропорту Олександр Шеремет каже, що зараз стало складніше займатися цим питанням: "Губернатор лобіює нових інвесторів, а ми вважаємо, що аеропорт повинен належати тільки місту". А політолог Геннадій Чижов упевнений, що відповідальність за передачу аеропорту приватникам лежить на міськраді: "Депутати, які голосували за це рішення, зараз вимагають повернути аеропорт місту — фактично судитися вони мають проти себе самих".