З ким торгує Харківщина

8 листопада 2018, 06:00
Найбільше товарів надсилається з Першої столиці до Росії, а покупки їдуть до нас з країн Євросоюзу

Фото: pixabay.com

Все більше імпортних машин, механізмів, електротехнічного обладнання з Китаю, Німеччини, Італії та США з'являється на Харківщині. Але не відстають від своїх зарубіжних колег і харківські виробники, які стали більше експортувати не тільки машин, але й продуктів до Японії, Польщі, Білорусі і Єгипту. "Сегодня" вирішив дізнатися у харків'ян-експортерів, чому вони вибирають іноземні ринки і як вдалося їх освоїти.

Державне підприємство "Завод "Електроважмаш" є одним з найбільших експортерів регіону і співпрацює з підприємствами з 50 країн, у списку – Молдова, Білорусь, Польща, Китай, Індія, Казахстан, Бангладеш.

Реклама

Компанія спеціалізується на розробці і випуску потужних гідрогенераторів, гідрогенераторів-двигунів, турбогенераторів для теплових і атомних електростанцій тощо. Майже 90% експорту припадає на країни СНД, які набувають комплектуючих для гідрогенераторів, тягові агрегати і контактну апаратуру.

До Південної Азії харків'яни надсилають турбогенератори, а до ЄС – тягові електродвигуни. Як розповіли нам у прес-службі підприємства, налагодити експорт виробнику допоможе наявність конкурентних переваг.

Реклама

"Багаторічний досвід роботи в машинобудуванні, великі обсяги виробництва, постійне оновлення модельного ряду, якість, надійність обладнання під час високих навантаженнях, післягарантійний сервіс, ремонтопридатність і випробувальний центр на власній базі", – перерахували нам на заводі власні переваги.

Ще один експортер з Валківського району, що займається виробництвом аерозольних фарб та іншої лакофарбової продукції, говорить, що завоювати іноземний ринок вдалося завдяки якісному продукту, який відповідає стандартам ЄС. Так ТОВ "Ньютон-Промсервіс" реалізує свою продукцію в усіх областях України та експортує до Польщі, Чехії, Угорщини, Румунії, Білорусі, Литви, Болгарії, Греції.

"Європейський ринок з аерозольної продукцією працює давно. Конкуренція велика. Відповідність стандарту, оптимальний асортимент, вага – ключові моменти продукції. Ми не єдині, хто виробляє фарби, тому потрібно бути уважними до деталей. У Польщі звикли купувати 400-грамовий балон з фарбою, який у зборі має точну вагу в 380 грамів. А ОАЕ пропонують такий же балон, але вагою 250 г. Так, перевагу віддадуть звичним показникам", – розповів менеджер компанії Денис Джаббаров.

Він зазначив, що важливо також, щоб фарба мала кольори, відповідні Європейському класифікатору.

Освоїти ринки інших країн харків'янам вдалося через головного дистриб'ютора – Польщу, куди їм довелося експортувати аерозольні фарби під іншим брендом, адже там є вже фірма з ідентичною назвою. А потрапити до хвилі експортерів допомогла нестабільна ситуація на місцевих лакофарбових виробництвах.

Реклама

"Коли з'являється дефіцит сировини на виробництві, тобто великі партнери переносять дати поставок, затримують терміни, то підприємства звертаються до альтернативних постачальників – і в такій ситуації можна впроваджуватися в експорт", – пояснив Денис.

Польща обрала компанію з Валківського району, адже та пропонувала якісний продукт за низькою ціною, та й саме підприємство знаходиться неподалік.

Ще одним ефективним способом знайти клієнтів за кордоном є галузеві виставки-ярмарки у різних країнах. Там вітчизняні компанії можуть розміщувати свої стенди з інформацією про продукцію та умови поставки. Денис каже, що дуже часто зарубіжні підприємства самі виходять на зв'язок.

КИТАЙСЬКИЙ РИНОК

Активно освоюють харків'яни і китайський ринок.

"2017 року за допомогою ефективної діяльності Офісу Харківської області в провінції Хейлунцзян (м. Харбін, Китай) понад 15 харківських компаній-товаровиробників отримали допомогу в налагодженні двосторонніх ділових відносин, у списку є ДП "Завод ім. Малишева", консорціум "Харківмаш" та інші", – розповіли у відділі аналітичної та презентаційної роботи департаменту з підвищення конкурентоспроможності регіону ХОДА.