Скільки платять за агітацію в Харкові

24 вересня 2015, 07:15
На соцопитуваннях, присвячених виборам, можна заробити до 900 грн, а за 8-годинну роботу в наметах – від 150 до 300 грн в день

У Харкові перевіряють агітаторів по соцмережах і готові переплачувати за гарну віддачу. Фото: delovoi-etiket.ru

За місяць до місцевих виборів політичні сили почали боротьбу за виборців. Агітаційні намети, листівки, газети, прапори на підтримку партій і кандидатів – агітації в Харкові багато, як ніколи. Тому для харків'ян передвиборна кампанія є непоганим способом підзаробити (див. інфографіку).

Цікаво, що політсили по-різному підходять до агітаційної кампанії. Поки велика частина кандидатів лише набирає людей, агітатори за Юрія Сапронова, розмахують прапорами в різних куточках міста, вже стали звичною картиною для харків'ян.

Реклама

Як розповів нам один з організаторів агітаційної кампанії, Віталій, мінімальний заробіток в команді Сапронова – 200 грн в день, що, мовляв, на півсотні вище мінімальної середньої оплати агітатора в місті. "Працюємо 4-5 днів на тиждень, спектр завдань може бути різноманітним: і робота в наметах, і роздача газет. Наші вимоги до людини: повноліття, адекватність і відповідальність", – каже Віталій.

У регіональному об'єднанні "Самопоміч" також вдадуться до традиційного методу боротьби за голоси – агітнамет, які встановлять поблизу станцій метро. День агітатора починатиметься о 8-9 ранку, і за 8 годин роботи обіцяють 150 гривень. "Можливо, у вихідні будемо розносити газети, а в день голосування нам будуть потрібні члени дільничної виборчої комісії", – кажуть у штабі "Самопомочі".

Наступного тижня свою агітаційну кампанію розгорне обласна організація партії Блок Петра Порошенка "Солідарність", який висунув кандидатом у мери депутата облради Олександра Давтяна. Як саме буде "вербувати" виборців президентська політсила, поки невідомо, але їй точно будуть потрібні спостерігачі.

Реклама

У партії "Відродження", яку представить на виборах чинний мер Геннадій Кернес, навпаки, агітаторів вже не шукають: про штати тут подбали задовго до початку кампанії.

А в партії кандидата в мери Анатолія Родзинського "Народний контроль", у свою чергу, заявили, що агітаторів і зовсім не шукали і проводять передвиборну гонку на громадських засадах. Не відмовляться від допомоги в боротьбі за електорат і в ВО "Свобода", намети якої в Харкові можна спостерігати незалежно від виборів.



Реклама

ПІСЛЯ ПЕРЕВІРКИ. Щоб стати безпосереднім учасником виборів, можна не тільки зв'язуватися з виборчими штабами політичних сил. Підробіток на електоральному фронті пропонують і в мережі. На сайтах оголошень свої пропозиції розміщують фірми-посередники, не прив'язані до будь-яких партій. До кандидатів на підробіток у фірмах тут ставляться дуже уважно, цікавляться досвідом роботи. Після попереднього дзвінка співробітники цих фірм просять відправити їм адресу вашої сторінки в соцмережі, а потім запрошують на співбесіду.

"На яку політичну силу будемо працювати, поки точно не визначили, розглядаємо замовлення. Напевно вам доведеться працювати в наметі, роздавати агітпродукцію, але будуть і інші акції. Приміром, на цьому тижні в одному з торгових центрів потрібно провести анкетування виборців", – розповіла нам співробітниця фірми.

"ВИТРАЧАТИСЯ НЕ СТАНУТЬ". Сьогодні заробіток агітаторів у Харкові майже не відрізняється від того, що був рік тому під час парламентських виборів. Хоча в штабах деяких кандидатів готові переплачувати за агітацію на 50 і навіть 100 грн порівняно з конкурентами, розраховуючи на більшу віддачу агітаторів. Експерти ж вважають, що багато грошей на агітаційному фронті учасники виборів витрачати не стануть.

"Дехто захоче шуму і завалить місто листівками і газетами, але не більше того. Про те, хто скільки готовий витрачати, можна говорити по наочній агітації. І поки помітно виділяються білборди "Відродження", Геннадія Кернеса і Юрія Сапронова", – говорить політолог Валерій Дудко.