Скільки заплатить Україна за блокаду Донбасу

6 лютого 2017, 01:31
На думку учасників блокади, влада торгує вугіллям з самопроголошеними республіками.

Поки армія стримує натиск бойовиків на лінії зіткнення, інші люди поставили під удар енергобезпеку країни. На підставі. 25 січня група добровольців під керівництвом народних депутатів, серед яких – Семен Семенченко, Володимир Парасюк, Павло Костенко – на перегоні в Луганській області почали блокаду залізничного сполучення. Другого лютого блок-пост на переїзді з'явився біля Бахмута – в Донецькій області. За словами учасників акції – вони таким чином не дають торгувати з непідконтрольними територіями. В реальності – залишили українську енергетику без вугілля в розпал зими. Скільки заплатить Україна за блокаду?

Залізнична станція Бахмут. З самого ранку люди в камуфляжі перекривають шляхи. Вони стверджують, що борються з контрабандою з непідконтрольних територій. На місце відразу приїжджає поліція.

Реклама

Цей локомотив з порожніми вагонами стоїть тут восьмий день. Дорога попереду перерізана. Не дерев'яними їжаками, а в буквальному сенсі – учасники блокади просто вирізали метр рейок. У наметі під мостом постійно чергують близько п'ятнадцяти осіб. Спілкуються охоче, але – не на камеру. Кажуть, боротьба з контрабандою, – тільки одна з цілей. Чого ще хочуть – пояснюють просто.

На думку учасників блокади, влада торгує вугіллям з самопроголошеними республіками. І це потрібно припинити. У жителів місцевих міст і селищ – інша думка: без вугілля життя зупиниться.

Вугілля, залишитися без якого так бояться ці люди, – українське. Про торгівлю з окупантами або бойовиками навіть мова не йде. На тимчасово неподкронтрольнійтериторії дійсно залишилися виробничі майданчики українських компаній. І ці підприємства добувають і виробляють продукцію, яку самі ж і вивозять на контрольовану територію. Вони справно платять податки в український бюджет. Тільки за минулий рік – понад 31-го мільярд гривень.

Реклама

"Те, що у нас зараз там відбувається, забезпечує блокаду цього регіону? Чи припинилася подача продуктів і всього, що могло б припинити життєзабезпечення? Очевидно, що ні. Що ми тоді блокуємо? Судячи з усього, в розпал зими і морозів ми вирішили боротися з енергетичною незалежністю країни шляхом блокування поставок вугілля з державних підприємств", – говорить Андрій Рева, міністр соцполітики.

Пояснити це учасникам блокади спробував глава Донецької обласної військово-цивільної адміністрації. Після зустрічі з ним активісти погодилися пропустити на тимчасово непідконтрольну територію кілька вагонів.

На Слов'янській ТЕС підтвердили: опалювальна катастрофа на носі. Запасів вугілля залишилося менше ніж на тиждень. Потім – доведеться паливо купувати. Швидко взяти вугілля можна тільки... в Росії, за завищеними цінами.

Реклама

Слідом за енергетичною кризою, кажуть експерти, як снігова куля почнуть накопичуватися і гуманітарні проблеми.

У міністерстві з питань тимчасово окупованих територій впевнені: ситуація, що склалася, на руку тільки противнику. А депутати-організатори блокади – волею чи неволею йому підіграють.

Ветерани АТО і бійці добровольчих батальйонів, які раніше і самі блокували транспортне сполучення з непідконтрольними територіями, сьогодні впевнені – контрабанду такими методами не зупинити. Та й полоненим бійцям – не допомогти. А ось нашкодити тим, хто зі зброєю в руках захищає країну, – можна.

Збитки від "блокади" – величезні. А з часом вони стануть просто колосальними. У профільних відомствах підрахували, якщо не відновити шляхи, Україна втратить більше 30 мільярдів гривень. І таку дірку в бюджеті закрити буде нічим.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "Події тижня" на каналі "Україна".