Судна можуть сісти на мілину: через Керченський міст з'явилася нова проблема

30 січня 2019, 10:22
У портах Керчі забили тривогу – міст окупантів створив нові біди і може "вбити" морську галузь

Через будівництво Керченського моста виникли нові проблеми. Дрібніє Керченський підхідний канал, що може вбити морську галузь Керчі. Також мілкішає і сама Керченська протока, через що судна можуть сісти на мілину.

Про це розповів експерт сайту Керчь.ФМ.

Реклама

Зазначається, що ще восени 2015 року Керченський підхідний канал дозволяв проводити до торгового порту судна з осадкою до 8 метрів, а в січні 2019 року прохідна осадка суден зменшилася до 4,9 метра. Це сталося за час будівництва окупантами Кримського моста. За цією час в порту кілька разів коригували прохідні осадки суден.

Спеціаліст, який 20 років пропрацював в портах Керчі, зазначив, що замулювання каналу – звичайна справа, але через будівництво моста цей процес значно посилився.

"Ще при Україні замулювання каналу періодично давалося взнаки. В "нульових" роках очищення каналу було дуже рідкісним і дорогим заходом. Ситуація компенсувалася повільним замулюванням. Після початку будівництва Кримського моста наприкінці 2015 року замулювання стрімко зросло. Портовики кажуть, що це через змінену гідродинаміку в Керченській протоці. Потік води з Азовського моря виносить пісок і мул, який не може повністю пройти повз опор моста. Створюється ефект "гребінця". Потік води прагне обігнути міст і мул заноситься до акваторії Керченської бухти, яка починає активно міліти", – пояснив експерт.

Реклама

Читайте також:

Однак біда чекає не тільки порти Керчі, а й ставить під загрозу судноплавство в Керченській протоці через її обміління. Через це чекають серйозні проблеми і морську галузь портів.

"Останніми роквми там відразу кілька суден сіли на мілину на фарватері з Кавказької боку в тих місцях, де раніше вони вільно проходили. Зменшення прохідної осадки дуже негативно впливає на можливості портів. І хоча самі порти не так швидко мілкішають, Керченський підхідний канал, що замулився, зводить на "ні" переваги глибоководних причалів. Укупі з санкціями і новими вимогами законодавства, це вже, можна сказати, "вбило" морську галузь Керчі. Зарплати в морському секторі впали в кілька разів порівняно з рівнем 5-річної давності. Багато втратили роботу", – підкреслив фахівець.

Реклама

А тим часом самому незаконно побудованому об'єкту окупантів пророкують незавидну долю. Так, старший науковий співробітник Інституту водних проблем Російської академії наук, кандидат геолого-мінералогічних наук Юрій Медовар впевнений, що Керченський міст довго не простоїть і назвав головну проблему.

Зазначимо, що проблеми з мостом вже були не раз. То тріщини пішли на опорах, то завалиться частина конструкції моста. Медовар вже розповідав, що на Керченському мосту три критичні ділянки, де опори і піднімаються, і опускаються. Нові проблеми окупантів дуже небезпечні для залізничного моста, зазначає експерт.