Транспорт без купюр: Харків першим в Україні переходить на електронні квитки

1 листопада 2017, 22:57
Розрахуватися можна буде не тільки пластиком, паперові квитки також вирішили не прибирати, а купити їх можна буде в тих же терміналах

Реклама

Харків готується перейти на електронний квиток. Система безконтактної оплати проїзду в громадському транспорті запрацює вже 1 грудня, реалізація проекту обійшлася в 185,5 млн грн. До цього нововведення активно готують міську інфраструктуру: в трамваях і тролейбусах встановлюють валідатори і бортові комп'ютери, а на зупинках з'явилися термінали для продажу і поповнення "тікета".

Сьогодні в мерії показали і електронний квиток, який являє собою пластикову карту двох кольорів: блакитна призначена для пільговиків, а зелена – для інших пасажирів. Продавати її будуть в терміналах на зупинках і в підземці. "Ми плануємо встановити 323 наземних термінали і більше 250 – в метро. Карта обійдеться в 30 гривень, в цю вартість входить одна поїздка. Далі єдиний електронний квиток можна буде поповнювати на будь-яку суму – до 500 гривень, за необхідності термінали в метро будуть видавати здачу ", – розповідає заступник мера з питань інфраструктури міста Євген Водовозов. Нова система, кажуть в мерії, на вартість проїзду в громадському транспорті не вплине.

У продаж е-квиток надійде в останніх числах листопада, щоб пасажири встигли обзавестися ним до першого дня зими і без проблем їздити на трамваях і тролейбусах. А ось в метро система почне працювати лише з 1 січня. При цьому чиновники обіцяють зберегти всі належні пільги для тих, хто зараз їздить безкоштовно. Розрахуватися можна буде не тільки пластиком, паперові квитки також вирішили не прибирати, а купити їх можна буде в тих же терміналах. "Таким чином, ми намагаємося полегшити життя городянам, а також прибрати з громадського транспорту систему розрахунку готівкою", – продовжує Водовозов.

Реклама

Для тих, у кого виникнуть проблеми з єдиним квитком, працюватимуть сервісні центри, в які можна буде звернутися по телефону або особисто. Введення такого квитка, по суті, ліквідує посаду кондуктора, адже тепер кожен зможе самостійно, приклавши картку до валідатора біля входу, оплатити проїзд. Хоча на початковому етапі кондуктори будуть контролювати оплату.

"Частина кондукторів стануть контролерами. Решту задіють в інших сферах. Робочі місця у нас є, і нам є чим зайняти людей", – запевняє Водовозов. А ось самі кондуктори налаштовані песимістично. "Нам нічого особливо не говорять. Сказали, що підемо у відпустку, поки будуть запускати систему, а потім, може, повернемося, і все буде по-старому", – говорить кондуктор тролейбуса №3, побажавши залишитися інкогніто.

Реклама

ДОСВІД ЧЕХОВ

Показали в мерії і валідатори, за допомогою яких пасажири будуть оплачувати проїзд, – це невеликі пристрої з зеленим корпусом і чорним екраном. "Це міцне чеське обладнання. Терміну придатності не має", – каже виконавець проекту, директор ТОВ "Фінансова компанія" Платіжний центр "Володимир Старченко, додаючи, що подібні системи працюють у багатьох містах Європи.