Транспортна проблема в Одесі: засилля нелегальних перевізників може обернутися трагедією

2 червня 2016, 06:50
Пасажири незадоволені транспортом, а водії – ямами і пільговиками

Одеський автовокзал. Нелегали працюють в декількох метрах від нього в переобладнаних автобусах. Фото: 1.bp.blogspot.com

В Одесі взялися за проблему нелегальних перевізників. Експерти зустрілися з транспортниками і чиновниками, щоб обговорити проблеми на дорогах та шляхи їх вирішення.

Так, днями громадські працівники оприлюднили результати опитування пасажирів міських і міжміських маршрутів, а також перевізників. Більше половини і тих, і інших незадоволені станом справ у сфері перевезень, проте причини для цього у кожного свої. "Ми провели масштабне опитування, в якому взяли участь понад 1100 пасажирів, 20 перевізників і 8 чиновників. 50% опитаних говорять про проблеми", – розповіла психолог Лариса Акімова.

Реклама

Ще близько 30% вважають, що з перевезеннями все добре, а іншим 20% – все одно, як організовано міжміське сполучення. "Згідно з опитуванням, пасажири часто скаржаться на відсутність комфорту і безпеки, а також на дорожнечу квитка і особистісні якості водіїв, хамство, грубість. Нерідко пасажири звинувачували водіїв в пияцтві, а в салонах помічали кримінальних елементів. А ось у перевізників проблема в іншому. Для них нестерпні втрати, коли не відшкодовується оплата за проїзд пільговиків, знос транспорту через погані дороги", – пояснює Акімова. При цьому, зазначають громадські працівники, пасажирам простіше користуватися послугами нелегалів – це дешевше і не треба стояти в черзі до каси.

В адміністрації автовокзалу впевнені, що з нелегалами повинні боротися правоохоронні органи. "Що треба зробити, щоб позбутися від зазивав на вулиці? Їх можна зустріти повсюдно", – нарікає керівник Центрального автовокзалу "Одеса" Ірина Жікова. А в Одеській ОДА нас запевнили, що проводять наради з ліквідації таких перевізників. "Скоро плануємо рейд", – пообіцяли "Сегодня" в адміністрації.

На думку самих транспортників, засилля нелегалів може обернутися трагедією. "Ці автобуси їздять по полях і угіддях, а не по дорогах, яких у нас просто немає. І немає ніякої гарантії, що в разі аварії з людськими жертвами, пасажирам щось відшкодують. Крім того, дуже часто водії їздять на переобладнаному мікроавтобусі, швидкісний режим якого перевищує 130 км/год – він рухається експресом без зупинок на автостанціях і дуже швидко довозить людей, що привертає пасажирів, які не замислюються про безпеку", – упевнений директор транспортної компанії Алім Билалов.

Реклама

Городяни ж упевнені: щоб знизити кількість нелегалів, необхідно привести в дію всі перевірки, медичне обстеження водіїв та технічне – автомобілів. "Треба комплексно вирішувати проблему і змінити систему ліцензування", – впевнений громадський працівник Леонід Штекель. А економісти вважають, що одна з причин нелегальних перевезень – недостатній обсяг і недостатньо розвинена маршрутна мережа легальних перевезень. За словами директора науково-виробничого центру "Економінформ" Георгія Хаскіна, щоб вирішити проблему, треба міняти законодавство і тарифи на проїзд в автобусах, які встановлюють перевізники за погодженням з місцевою владою, адже людям в кризу краще дешевий варіант, хоч і небезпечний.

МОЖУТЬ НЕ ДОВЕЗТИ ЧЕРЕЗ ЗАСТІЛЛЯ

Один з нелегальних перевізників розповів нам про те, як проходить його робота. "Я їду в Херсон і свій маршрут коректую в залежності від того, куди просять заїхати пасажири. Зазвичай це просто прямий маршрут без додаткових зупинок, що дозволяє дістатися до міста вже менше ніж за три години, в той час як автобусам доводиться часом їхати на півгодини більше. Ціна на квиток дешевше на 20-30 гривень – від нас не вимагають нормованої виручки і гроші витрачаємо тільки на бензин", – зізнався водій. Квиток з Одеси в Херсон обходиться 100-115 грн, в Миколаїв – 70.

Реклама

Пасажири зізнаються, що користуються послугами нелегалів, коли до відправки автобуса з вокзалу треба чекати ще півгодини, а нелегальна маршрутка вже заповнена і водій готовий від'їжджати. "Правда, одного разу я зіткнулася з неприємним інцидентом, коли по дорозі в Вилково водій відмовився довозити пасажирів до пункту призначення тому, що його запросили в сусіднє село на застілля", – розповідає одеситка Ольга Болякова.