Транспортний колапс і погіршення економічної ситуації загрожує Донбасу

9 березня 2016, 20:46
Стабільне залізничне сполучення життєво важливо для сходу

Транспортний колапс і погіршення економічної ситуації. Все це загрожує Донбасу у разі ліквідації держпідприємства "Донецька залізниця", і створення замість нього регіонального філіалу. Без роботи залишаться тисячі людей, а вантажоперевезення через лінію розмежування будуть повністю зупинені. Керівники найбільших виробництв регіону звернулися до влади з попередженням про можливі катастрофічні наслідки такого рішення:

"Звертаємо Вашу увагу, що ліквідація ДП "Донецька залізниця" означає повну зупинку фінансування підприємства та його відключення від системи диспетчеризації України, що унеможливить його синхронну роботу з іншими залізницями", – йдеться у зверненні до влади керівників промислових підприємств.

Реклама

Стабільне залізничне сполучення між тимчасово непідконтрольною територією і всією Україною – життєво важливо для Донбасу. Адже в разі припинення вантажоперевезень зупиняться гірничо-металургійні й енергетичні підприємства. А більшість з них є бюджетоутворюючими для міст Донбасу.

Крім того, бюджет України недоотримає мільярди гривень. По-перше, тільки сама "Донецька залізниця" щорічно заробляє на перевезеннях 3 з половиною мільярди гривень. А по-друге, більшість підприємств зареєстровані на підконтрольних Україні територіях. А значить, і податки платять тут. Щомісяця близько ста десяти мільйонів доларів валютних надходжень.

Рішення про ліквідацію "Донецької залізниці" тільки ще більше ускладнить соціальну ситуацію в регіоні, заявив лідер радикальної партії Олег Ляшко.

Реклама

"Я вважаю подібні рішення уряду абсолютно невиправданими, які завдають шкоди нацбезпеці країни. І найголовніше – це вкрай ускладнює соціально-економічну ситуацію всередині самої країни", – сказав Олег Ляшко, народний депутат, лідер фракції "Радикальної партії".

Не тільки соціальний, але і енергетичний колапс може виникнути в країні – через зупинку Донецької залізниці, попереджають експерти. Адже саме на підконтрольних територіях отримують вугілля марок "А" і "Те", на яких працює половина українських теплоелектростанцій.

"Найгірше справа йде з Луганською ТЕС, яка отримує вугілля тільки з неконтрольованої території і є єдиним джерелом електроенергії для півночі Луганської області, де проживають близько одного мільйона осіб. Припинення роботи Луганської ТЕС – а там вугілля вистачить днів на 20 – 25, залежно від режиму роботи, – призведе до того, що регіон буде занурений у темряву. Інших, альтернативних джерел електроенергії там немає", – пояснив Дмитро Сахарук, виконавчий директор "ДТЕК Енерго".

Реклама

Про можливий колапс у разі зупинки місцевої залізниці попереджають керівники і Донецької і Луганської областей.

"Більше 50% доходів обласного бюджету та понад 60% доходів Донецької області до державного бюджету надходять від підприємств, які розташовані на тимчасово окупованій території, але перереєстровані на території, контрольованій українською владою. Тому досить суттєво вдарить по економіці і по надходженнях у бюджети, як республіканські, так і місцеві", – сказав Павло Жебрівський, голова Донецької обласної військово-цивільної адміністрації.

"Якщо мова йде про постачання вугілля і металу, то це важливо. До тих пір поки чітко не розроблений альтернативний шлях забезпечення українських теплостанцій і металургійних комбінатів іншими типами вугілля або від інших постачальників, ми змушені здійснювати такі перевезення. Припиняти зараз вантажоперевезення, не маючи ніякої альтернативи, – це злочин перед тими українцями, які працюють на меткомбінатах і яким подається у квартири тепло та електроенергія", – додав у свою чергу Георгій Тука, голова Луганської обласної військово-цивільної адміністрації.

Питання про ліквідацію Донецької залізниці треба розглядати як мінімум після завершення антитерористичної операції, вважають експерти. Інакше зупинка підприємств на Донбасі матиме незворотні наслідки для всієї української економіки.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".