Туризм в Одесі: 3D-маршрут, лижний курорт та знижки від ресторанів

7 січня 2016, 06:45
У місті розробили, але ще не затвердили програму туристичного розвитку вартістю майже 19 млн грн

Одеса-мама. Міські пам'ятки і експонати музеїв хочуть демонструвати в мережі інтернет у форматі 3D. Фото: vk.com

Туризм в Одесі скоро буде розвиватися по-новому. Співробітники муніципального департаменту культури і туризму, а також представники туристичних компаній, готельно-ресторанного бізнесу, закладів культури і науки обговорили проект програми розвитку галузі в місті на 2016-2020 роки. "Сегодня" дізналася, що нового запропонують гостям і чи вистачить їх для того, щоб збільшити потік туристів.

Хоча проект програми ще не затверджений місцевими депутатами і тільки буде представлений на розгляд виконкому міськради, в департаменті культури нам зізналися, що в якості зразка одеську програму вже вирішили взяти колеги з інших міст України, зокрема зі Львова.

Реклама

Згідно з програмою, в Одесі планують впровадити туристичну карту гостя міста, встановити на вулицях карти-схеми, знаки з інформацією про визначні пам'ятки, а також додати на об'єкти туристичних маршрутів зображення QR-кодів: якщо навести на такий камеру смартфона (на ньому повинна бути встановлена програма для зчитування таких кодів), то на екрані гаджета з'явиться інформація про об'єкт. Також для туристів створять екскурсійні 3D-маршрути.

"Людина зможе зайти на інтернет-ресурс, наприклад, одного з одеських музеїв, і побачити експонати навколо себе, зможе "ходити" від одного об'єкта до іншого. Так само можна зробити і з центральною частиною Одеси. Такі проекти необхідні для того, щоб люди перейнялися духом нашого міста", – розповіла "Сегодня" директор міського департаменту культури Тетяна Маркова.

Запровадження єдиних знижкових карт для туристів, за словами чиновниці, допоможе отримати пільги на проїзд у транспорті, відвідування музеїв, ряду кафе і ресторанів. Такі карти зараз діють, наприклад, в турецькому Стамбулі.

Реклама

Серед інших не менш важливих пунктів програми – проведення турів для представників ЗМІ та туристичного бізнесу, участь в українських і міжнародних тематичних виставках.

НА ЯКІ ГРОШІ. Якщо на реалізацію програми розвитку туризму в Одесі на 2013-2015 роки треба було 10,2 млн грн (з міськбюджету виділили 5,9 млн грн), то на нинішню 5-річну програму, як нам вдалося з'ясувати, планують виділити майже 18,8 млн грн. Приблизно таку ж суму, за словами фахівців, становить туристичний бюджет Києва на рік.

"У нас є проблема недофінансування туризму – бюджет в 10 разів менший від необхідного", – пояснив нам експерт туристичної сфери Фазіль Аскеров. Він вважає, що для залучення гостей в місто необхідна реклама по всій країні, якісні відеоролики та безкоштовне навчання для співробітників готелів і гідів, як це роблять в Європі.

Реклама

У той же час директор одного з одеських турагентств зізнався, що програма розвитку не вирішить проблем з інфраструктурою: "Розбиті дороги туристичній привабливості міста не сприяють. Як і в будь-якій сфері, проблеми потрібно вирішувати комплексно".

ЗА ОДЕСОЮ: ЛИЖНИЙ КУРОРТ ЗІ ШТУЧНИМ СНІГОМ

У Березівці. Для катання – дві гірки і навчальний спуск. Фото: vk.com

Поки в Одесі придумують, як залучити туристів, в Березівці, що в 130 км від обласного центру, активно розвивається гірськолижний курорт. Для любителів катання на лижах, сноубордах і надувних санках там працюють дві лижних гірки з підйомниками і навчальний спуск.

"Днями ми там дуже здорово покаталися, бугельні підйомники працюють добре, а падають з них іноді тільки ті, у кого немає досвіду підніматися", – поділився лижник Іван Савельєв і додав, що величезний плюс курорту в тому, що там є снігові гармати: якщо справжнього снігу немає, вони виробляють штучний.

Втім, професіонали зізнаються, мовляв, для тих, хто любить кататися на складних маршрутах, там робити нічого. "А якщо їхати на машині по Київській трасі через село Краснознам'янка, то ще й дорога дуже погана. Краще вже біля самого курорту", – зізнався сноубордист Сергій Чаплін.

ДІЛОВИЙ ТУРИЗМ

Ще один напрямок, який планують розвивати в Одесі в 2016-2020 роках – діловий туризм. Згідно з програмою розвитку галузі, передбачається забезпечення діяльності Конгрес-бюро – некомерційного партнерства, яке буде просувати місто, як найбільш підхоже для проведення виставок, симпозіумів та конференцій. "Хочемо, щоб до Одеси прийшли бізнес і наука", – кажуть у мерії.