У жителів Харкова хочуть забрати чверть "рогатих"

23 жовтня 2015, 07:00
Вищий госпсуд зобов'язав міськраду повернути в рахунок погашення лізингу 67 тролейбусів і 10 трамваїв

У Харкові стане менше електротранспорту. Фото: transphoto.ru

У харків'ян вкотре погрожують забрати частину електротранспорту за те, що місто не повністю за нього розрахувалося.

Майже 10 років тому "Міськелектротранс" за допомогою львівської фірми взяв в лізинг 10 трамваїв і 90 тролейбусів на загальну суму в 120 млн грн, які Харків обіцяв виплатити за п'ять років. Погасити місту вдалося більше половини цієї суми – 73 млн, але повністю розрахуватися з кредитором через кризу і нові закони не вийшло. У 2010-му тодішній губернатор Михайло Добкін проблему пояснював так: "Коли ми оформляли договір на купівлю російського транспорту, за законом розраховуватися за лізинг повинні були навпіл з державою. Проте незабаром в постанові Кабміну з'явилося зміна. Тепер держава платить 50% лише в тому випадку, якщо місто купує техніку українського виробництва, тому ми не можемо повернути борги".

Реклама

Втім, львівську сторону ці проблеми мало хвилювали, адже саме ПП "ПЛ Лізинг", за словами його директора Юрія Свідзинського, опинилося на межі банкрутства, адже з нього гроші вимагав держбанк Польщі, за кошти якого і купили тролейбуси і трамваї. За ці роки в суперечці Львова та Харкова змінилися деякі обставини: польський банк поступився правом вимоги боргу фірмі "Приватні інвестиції", а "Міськелектротранс" – одержувач лізингу – збанкрутував. Проте ім'я КП, завідувача трамвайними і тролейбусними парками, продовжує фігурувати у всіх судових розглядах.

МІСЬКРАДА НЕ ЗДАЄТЬСЯ. Днями Вищий господарський суд оголосив постанову, що зобов'язує комунальників передати 57 тролейбусів (чверть від загальної кількості машин) і 10 трамваїв, незважаючи на те, що саме Харківська міськрада звернулася до суду третьої інстанції, щоб оскаржити попередні рішення. У мерії впевнені у своїй правоті, а нещодавню судову постанову пов'язують з майбутніми виборами. "Є кілька взаємовиключних судових рішень, там безліч юридичних тонкощів. Але поки у нас на руках немає документів, ми подробиць оголосити не можемо. Скажемо лише те, що ці тролейбуси і трамваї залишаться в Харкові", – запевняє директор департаменту у справах інформації та зв'язків з громадськістю міськради Юрій Сидоренко. За його словами, мерія буде відстоювати свою правоту всіма законними методами.

НАДІЯ НА КАСАЦІЮ. Як пояснили нам фахівці, програне оскарження у Вищому госпсуді – практично гарантія того, що в Харкові стане менше електротранспорту. За словами правозахисника Михайла Гаєвського, судові виконавці можуть заявитися в парки і вилучити потрібні тролейбуси і трамваї на користь фірми "Приватні інвестиції". Правда, міськрада ще може подати касацію до Верховного суду України.

Реклама

Втім, за словами юриста Олега Михайлова, міськрада теоретично хоч і може йти у вищу судову інстанцію, але не факт, що це допоможе зберегти весь склад електротранспорту. "Якщо є постанова Вищого господарського суду, то її можуть виконати негайно", – запевняє Михайлов.