Вдалі довгобуди Харкова: метро під гарантії і концертний зал

22 серпня 2016, 10:56
Держава повинна поручитися за майбутнє харківської підземки, а філармонії загрожує консервація

Фото: kharkivoda.gov.ua

У Харкові здали відразу два довгобуди: на Олексіївці урочисто відкрили 30-ту станцію метро "Перемога", а на вулиці Римарській – органний зал філармонії. Втім, незважаючи на помпезність обох подій, в яких брав участь сам президент Петро Порошенко, на сьогодні оцінити "подарунки" гідно харків'яни не можуть. У філармонії не працює найголовніше – орган, а нова станція підземки поки що не приймає пасажирів. "Сегодня" з'ясувала, коли об'єкти остаточно підготують до користування і які грандіозні плани чиновники будують тепер.

За словами мера міста Геннадія Кернеса, "Перемогу" зможуть запустити після того, як метрополітен отримає сертифікат про введення об'єкта в експлуатацію від Кабінету міністрів. Очікується, що документ буде підписаний на завтрашньому засіданні Кабміну, і в День визволення Харкова "Перемога" розпочне працювати. Тим часом в мерії вже говорять про майбутнє харківської підземки, мовляв: за наступною станцією "Одеська" справа не стане, але щоб процес прискорився, потрібно вирішити питання з фінансуванням. Наприклад, Європейський банк реконструкції і розвитку готовий інвестувати в будівництво метро 300 млн євро. Для порівняння – 30-та станція підземки обійшлася в 608 млн грн. "Ми на етапі узгодження робочої документації, але ЄБРР інвестуватиме кошти тільки під державні гарантії", – сказав Кернес. Додамо, що інвестиційний проект, крім будівництва "Одеської", передбачає також появу станції "Державінська" і першого електродепо на Олексіївській лінії, а також придбання нового рухомого складу.

Реклама

Стосовно ж філармонії, то, незважаючи на відкриття органного залу, звучання самого інструменту харків'яни почують не раніше листопада. Через два тижні до нашого міста приїдуть німецькі фахівці, які протягом двох місяців налаштовуватимуть орган.

За словами головного архітектора області Михайла Рабиновича, приступати до будівництва наступної частини комплексу, який включає великий концертний зал і вхідну зону, слід негайно. "На першому етапі зробили дуже важливий об'єм робіт – крім органного залу, виконано всі інженерні комунікації. Ціна другого пускового комплексу вища, тому що роботи і обладнання іншого типу – там багато що пов'язано з реставрацією і відновленням, – пояснює Рабинович. – Все націлені на те, щоб продовжити будівництво, адже наша філармонія – це ж ще й пам'ятник архітектури. Якщо не продовжити роботи, потрібно обов'язково робити консервацію, а вона може обійтися дорожче, ніж будівництво".

На думку архітектора, якщо найближчим часом вдасться забезпечити фінансування другого блоку робіт, за рік-півтора філармонія повністю буде готова.

Реклама

У Харкові майже завершили і інший масштабний об'єкт, обіцяний будівельниками до Дня міста: першу велодоріжку. Уздовж траси довжиною в 7 кілометрів вже встановлюють велопарковки, спеціальні СТО для велосипедів і лавочки. А відкриття площі Павлівської, яке також планували до 23 серпня, доведеться почекати. Як повідомили в міськраді, рух проїжджою частиною тут буде закритий до 5 вересня.