Україна інкогніта: як живе вночі метро Харкова

20 травня 2018, 06:33
Близько першої години ночі метро знову оживає – місто засинає, прокидаються шляховики

Хто працює в метро, коли метро не працює? Для чого в тунелях телефони і водопровід? І чи живуть в підземці гігантські щури? Про тих, хто забезпечує безперебійну роботу харківської підземки – в рубриці "Україна інкогніта".

На годиннику близько опівночі. По домівках роз'їжджаються останні пасажири харківського метрополітену. Двері станції "Перемога" закривають опівночі. Втомлена від шуму і потоку людей чергова по залу тепер візьметься за улюблену частину своєї роботи.

Перед відправкою останнього складу в глухий кут машиніст переглядає, чи немає в вагонах кинутих речей. Найчастіше тут залишаються забуті харківськими студентами підручники і конспекти. Сьогодні – чисто.

Робота в підземці – його мрія, що збулася, розповідає Андрій Фандєєв. До нічних змін звик швидко. За кілька вільних годин встигає виспатися не виходячи з метро – для відпочинку персоналу тут є спеціальні кімнати. За "шкідливість" отримує доплату і 39 днів відпустки.

"Голосу" станції Наталії зараз не до відпочинку. Якщо вдень через десяток моніторів вона стежить за всім, що відбувається на платформі ...

"Найчастіше доводиться відганяти пасажирів від краю платформи, тому що висока напруга. То вночі – вся увага на тунелі і тупики", - розповідає чергова по станції поста централізації Наталя Лазарєва.

Напруга на контактній рейці – ось він помаранчевого кольору – майже вчетверо вище, ніж у звичайній розетці – 825 вольт. Перед спуском в тунель – інструктаж з безпеки.

Без ліхтаря і жилета зі світловідбивачами в тунель не пускають.

Близько першої години ночі метро знову оживає. Місто засинає, прокидаються шляховики.

У тунелі і депо спускається більше тисячі фахівців. Завдання бригади Андрія – виправити за рівнем "стрілку".

"Тільки нічні зміни, адже вдень неможливо проводити ремонт шляху. Значить, в нічну зміну оглядаємо і ремонтуємо шлях", – говорить монтер колії Андрій Сухов.

Тут електрики, механіки, монтери та навіть сантехніки. Метрополітен за добу витрачає 1000 тонн води, а довжина водопровідних труб на всіх 30-ти станціях понад 90-а кілометрів. Електричних кабелів – в десятки разів більше. Є й телефонні.

Якщо потрібно зв'язатися з диспетчером, в тунелі є спеціальні телефони – ось в таких боксах.

Міські легенди про гігантських тунельних гризунів-мутантів – метрополітенівці розвінчують. Щурам не до вподоби висока напруга і безперервний рух поїздів. Так що обхідники шляхів працюють в гордій самоті.

За чотири години нічної зміни шляховики повинні переглянути кожен сантиметр шляху. На платформі робота кипить. Потрібно вимити підлогу, скляні двері і обробити всі ручки дезинфікуючим засобом. Закінчити всі нічні роботи потрібно до п'ятої ранку. Адже через пів години метрополітен знову відкриє двері для пасажирів.

Раніше ми писали, що
у Харкові затопило станцію метро.

Нагадаємо, у Харкові біля метро помер чоловік. Як повідомили у відділі комунікації Нацполіції Харківської області , інцидент стався о 11:20 : пенсіонеру раптово стало погано , перехожі викликали медиків , але лікарі не встигли допомогти чоловікові – він помер до приїзду швидкої .

Реклама

Також ми писали , що на станції " Площа Конституції " Харківського метрополітену сталася невелика НП . Співробітники підземки призупинили роботу одного з ескалаторів через те , що в ньому застрягла людина. Працівники метро вивільнили бранця і заново запустили ескалатор .