Українців знову кинули в закордонному порту, а ошукані екіпажі застерігають послідовників

1 листопада 2015, 19:12
Моряків обдурили

Моряки потрапили в біду. Фото: архів

Українські моряки знову потрапили в біду. Екіпаж теплохода Saildaisy, у складі якого було троє українців – кок, боцман і електромеханік, виявився фактично кинутим у турецькому порту Тузла. Судновласник обіцяв, що теплохід кілька місяців постоїть на ремонті і відправиться в рейс, але з тих пір пройшло вже більше року, а моряки все ще залишаються заблокованими в іноземному порту без зарплат, медикаментів і нормального харчування.

"Сегодня" дізналася, що через моторошні умови праці на судні боцман лежить в комі в одній з турецьких лікарень, а у роботодавця кажуть, мовляв, співробітник сам винен – його погубив алкоголь. Електромеханік за прикладом інших членів екіпажу вирішив кинути все і повернутися додому, а на судні залишився 26-річний кок Денис Адубецький.

Реклама

"Я шлю синові гроші з Одеси, щоб він міг собі купити хоча б найнеобхідніше", – розповіла "Сегодня" зневірена мати моряка Таїсія і додала, що Денис вже майже позбувся зубів, адже його організму сильно не вистачає кальцію, але повертатися додому без зарплати він не хоче.

"Ми влізли у великі борги, і як їх повертати – не знаємо", – зізналася нам одеситка.

Юристи кажуть, що подібні випадки відбуваються регулярно.

Реклама

"Через економічну ситуацію люди згодні на будь-які умови праці, тільки б заробити", – говорить голова Федерації морських профспілок України Максим Слюсаренко.

За його словами, серед поширених видів шахрайства – урізана зарплата, відсутність страховки, погані умови праці.

"Чорноморські компанії навіть у разі смерті моряка родині виплачують $ 10-15 тисяч, а не належні за законом $ 100 тисяч", – пояснює Слюсаренко і застерігає: якщо почалися затримки з виплатами в перші два місяці – потрібно відразу звертатися у профспілки.

Реклама

Також, за словами експерта, жоден сумлінний крюїнг не стане брати гроші за те, щоб відправити моряка в рейс. Втім, самі морські вовки борються з шахрайством спільно: одного разу обманутий екіпаж залишив для майбутньої команди записки з попередженням про недобропорядність судновласника в різних частинах корабля, щоб люди дізналися про проблему і встигли зійти на берег.

"Завжди перевіряйте інформацію про морські компанії і вивчайте умови контракту", – радить аналітик благодійного фонду допомоги морякам Андрій Шевченко і додає, що зараз організація працює з більш ніж 20 випадками афер.

За словами експертів, нерідко жертвами шахраїв стають курсанти. Щоб вийти в море, вони погоджуються заплатити посереднику, а в результаті залишаються і без грошей, і без рейсу. З такою ситуацією зіткнувся студент III курсу Одеської морської академії Анатолій Чорний.

"Щоб піти у перший рейс, потрібно або мати хороші знайомства, або заплатити морському агентству, яке набирає екіпаж", – розповідає співрозмовник і додає, що цього літа йому довелося віддати $ 1000, щоб піти у море кадетом-матросом.

"Ще я витратив кілька тисяч гривень на медикаменти, меддовідки, теплі речі, відкриття рахунків в банках. Три місяці мене ігнорували, а гроші повернули тільки тоді, коли я пригрозив звернутися до ЗМІ", – згадує хлопець.