Українських моряків покинули у водах Індонезії

9 листопада 2014, 21:36
Судновласник висуває ультиматум

Моряки перебувають у складній ситуації.

Екіпаж колишнього плавучого казино-судна "Ocean Grand" виявився покинутим на рейді в Індонезії: більше трьох місяців судно перебуває на якірній стоянці, а про зарплату морякам і не йдеться. Як з'ясувала "Сегодня", роботодавець зник ще в середині літа, а зараз 41 людина з Одеси, Львова, Херсона, Луцька та Дніпропетровська змушені виживати в морському полоні без електрики, води і провізії.

Коли моряки звернулися в одеську благодійну організацію, яка займається пошуком і поверненням покинутих екіпажів, з'ясувалося, що на якірну стоянку українців заманили обманом.

Реклама

"25 липня з порту Сінгапур нас відправили в Азію під приводом заходу в сухий док в Батам, на якірну стоянку в води Індонезії. Вже більше трьох місяців ми стоїмо на одному місці, а зарплату екіпажу не платять більше чотирьох місяців!", – моряки повідомили в листі.
"Сегодня" вдалося зв'язатися з капітаном "Ocean Grand". Виявилося, ситуація на борту плачевна: закінчилося паливо, вода на межі, немає провізії.

"Ми звернулися в міжнародну профспілку моряків, до компанії, яка нас наймала, крюїнг, який нас відправив, але ніяких дозволів за нашим проханням про зарплату і списання там немає. У всіх членів екіпажу вже закінчилися контракти, люди не можуть вийти на берег, у багатьох – проблеми зі здоров'ям", – зізнався нам у телефонній розмові капітан Леонід Коляденко.

За його словами, через відсутність палива на борту стало небезпечно.

Реклама

"Ми навіть не можемо запустити дизельний генератор, щоб виправити крен. Зрідка вдається зарядити телефони. Люди стали роздратовані, у нас в основному молодь, їм дуже важко", – зітхає моряк.

У БФ "Ассоль" нам повідомили, що їхні фахівці вже сповістили про ситуацію зі співвітчизниками дипломатичні служби України в Сінгапурі (там знаходиться один з офісів роботодавця) й Індонезії.

"Ми відправили понад 20 претензій – роботодавцю, судновласнику, в адміністрацію прапора судна (в Панаму). Звідти надіслали лише бюрократичну відписку", – розповів аналітик фонду "Ассоль" Андрій Шевченко.

Реклама

Він додав, що судновласник у відповідь на активність вразив "широким жестом" – замість зарплати запропонував морякам квиток додому й оформлену відмову від будь-яких претензій.