Український байк Beckman визнали найкращим у світі

20 жовтня 2016, 06:30
Харків'яни перетворюють мотоцикли на унікальний транспорт з саморобних деталей

Реклама

Харківський байк став найкращим на чемпіонаті світу з мотоциклетного кастомайзингу (перероблення готової речі. – Авт.), що проходив у німецькому Кельні. Залізного коня-переможця умільці створили на базі ІЖ Юпітер-4 1982 року випуску, але оригінальних деталей в ньому майже не залишилося: більшість запчастин майстри видозмінили або створили вручну.

Мотоцикл Beckman збирали в харківській майстерні Iron Custom Motorcycles дев'ять місяців. "Ми вирішили побудувати кастом на базі нашого народного мотоцикла, щоб світова публіка дізналася про наше коріння. Для цього вибрали найкультовіший мотоцикл Іж-Юпітер, на якому їздили кілька поколінь людей. Кастом представив собою мотоцикл, який міг би побудувати ентузіаст нашої країни наприкінці 1970-х – на початку 1980-х. Ми використовували запчастини тієї епохи, доступні у нас в країні, але 80% деталей виготовили самі: трициліндровий двигун, вигнуту вихлопну систему, систему запалювання, підвіску, бак, фару, сидіння. Модернізували колеса від радянський гоночний мотоцикл, і пофарбували кастом в вінтажні кольору. Від ІЖ залишилися тільки деякі деталі мотора", – розповів "Сегодня" власник майстерні Ярослав Лутицький.

Саморобний двигун збільшив потужність байка з "іжевських" 28 кінських сил до 50. А ім'я своє Beckman отримав на честь радянського інженера-конструктора і гонщика Вільгельма Бекмана – спираючись на його книги і статті майстра і побудували кастом. На чемпіонаті байк зайняв перше місце в номінації cafe racer – це тип мотоциклів, призначених для швидкісних поїздок на невеликі відстані. Дизайн і технічні моменти оцінювали 120 чоловік – мотоексперти і учасники чемпіонату.

Реклама

Лутицький з командою вже брав участь в змаганнях. 2012-го кастом харків'ян The First, зібраний з німецьких і американських деталей, зайняв в США четверте місце на змаганнях серед мотоциклів з пневмопідвіскою. Особливість байка полягає в тому, що після зупинки він опускається рамою на землю.

Крім того, два роки тому на світовому чемпіонаті кастом Sturmvogel зайняв четверте місце в номінації street performance. "Цей байк виконаний в стилі дизельпанк на базі Harley-Davidson. Він відображає уявлення людини 1950-х про мотоцикл майбутнього", – розповів Ярослав Лутицький.

Але саме Beckman став першим українським мотоциклом, який здобув перемогу на такому високому рівні. Унікальний байк творці хочуть продати.

Реклама

Всього в майстерні Лутицького створили близько 20 кастомів. В середньому мототюнінг обходиться в $ 15-20 тис., але іноді може досягати і вартості байка.

Харків'яни вже готуються до наступних змагань і створюють мотоцикл на базі мотоцикла ІЖ-49, на якому наступного року хочуть встановити світовий рекорд швидкості в США. Також майстри вирішили схрестити в одному транспорті авто- і мотодеталі.