Умілець з Луганська за три місяці зібрав автомобіль з картону

18 травня 2014, 07:45
Електрокар Андрія Алпатова заряджається від будь-якої побутової розетки і розганяється до 50 кілометрів на годину

   

Реклама

Умілець з Луганська Андрій Алпатов всього за кілька місяців з підручних матеріалів зібрав електрокар. Своє інженерне творіння умілець назвав "Електра" і ось уже кілька тижнів проводить його випробування, підкоряючи дороги міста. "Сегодня" дізналася про винахід і з'ясувала, у чому ж полягає перевага екомобіля перед бензиновими аналогами.

За словами Андрія Алпатова, його "роман" з електротранспортом почався всього три роки тому. "Нам з сином подарували маленький квадроцикл. Щоправда, через півроку акумулятори прийшли в повну непридатність, і більше ми їм вже не змогли користуватися. Потім я купив квадроцикл побільше, але через рік і він вийшов з ладу. Однак моя заповітна мрія їздити на такому виді транспорту нікуди не поділася, і я вирішив власноруч переробити поламаний квадроцикл у щось більше", – розповів майстер.

Вечорами у своєму гаражі Андрій Алпатов збирав авто. "Я повністю розібрав квадроцикл і залишив від нього тільки кермо і ходову частину. Колеса, сидіння і гуму я поставив зі скутера, каркасом корпусу послужила меблева нікельована труба, а от лобове скло ідеально підійшло від старенького мікроавтобуса "Газель". Я намагався знаходити на ринку максимально якісні і недорогі матеріали", – зазначив Алпатов.

Всю роботу винахідник закінчив за три місяці. За словами умільця, найбільше йому довелося повозитися з кузовом. "Я був дуже обмежений у бюджеті, тому весь корпус зробив зі звичайного картону! Ретельно його виклеюють за допомогою клею ПВА і скотча, а щоб кузов був міцний – залив його рідким пластиком і поліефірної смолою з скломатом. До розуму кузов вже доводив за допомогою шпаклівки і шліфувальної машинки", – пояснив Андрій Алпатов.

Як і дорогі аналоги, електрокар луганчанина заряджається від будь-якої побутової розетки, де є напруга в 220 вольт. "Повний цикл зарядки триває 6-8 годин, але якщо не допускати глибокого розряду акумулятора, то вистачить і 3-4 годин. Одного заряду вистачить на 50 кілометрів, але все залежить від стилю водіння. Наприклад, якщо вичавити максимальну швидкість "Електри", 50 кілометрів на годину, її вистачить всього-навсього на 25 кілометрів. А якщо їхати з середньою швидкістю 25 кілометрів на годину – акумулятора вистачить на 50 кілометрів", – пояснив умілець.

Купівля запчастин і матеріалів для "Електри" коштувала луганчанину в 20 тисяч гривень, але такі витрати окупляться дуже швидко. "У мене акумулятор коштує на два кіловати, відповідно, щоб подолати 100 кілометрів шляху, потрібно витратити всього чотири гривні. Це дуже дешево і економно, особливо беручи до уваги той факт, що ціни на бензин зараз так різко підскочили, – підкреслив Алпатов. – Одного свинцевого акумулятора вистачає на 15 місяців щоденної їзди. Але наступного року я планую вдосконалити свій винахід і встановити літієвий акумулятор. Його вистачить на цілих 10 років".

Всього за місяць "Електра" та її творець вже встигли стати справжніми знаменитостями. "Перехожі мене частенько зупиняють, показують пальцем, розпитують про мій винахід і кажуть, що хочуть собі такий же вид транспорту, – поділився радістю власник. – На електрокарі я їжджу на роботу, вожу дитину в школу. Завдяки незвичайному авто вся школа мене вже знає, і всі перекаталися на "Електрі". Якщо чесно, дуже приємно, що мій винахід викликає захоплення у оточуючих".



ДЛЯ "ЕЛЕКТРИ" НЕ ПОТРІБНІ ПРАВА



Як виявилося, "Електра" не тільки позбавила свого творця від витрат на бензин, а й від будь-яких проблем з ДАІ. "Електра" споживає всього 2,5 кіловата електроенергії, а в МРЕВ необхідно реєструвати електрокари потужністю від 3 кіловат і вище. У результаті вийшло так, що "Електра" потрапила під всі критерії, коли для авто не потрібна не тільки реєстрація, але й навіть наявність водійських прав у її власника", – говорить Андрій Алпатов.