У центрі Одеси приберуть рекламу і МАФи

15 грудня 2015, 07:20
Мер звелів прибрати банери з фасадів; в рекламних агенствах вважають – місту це невигідно

Прибутковий будинок на Грецькій. Фасад пам'ятника архітектури «прикрасили» яскравою рекламною вивіскою. Фото: 048.ua

Мер Одеси Геннадій Труханов вчора під час апаратної наради розпорядився прибрати конструкції, які заважають туристам милуватися пам'ятками архітектури. За його словами, це – реклама і МАФи, розташовані біля історичних будівель. "Сегодня" дізналася, коли планують розпочати демонтаж, і чи прислухаються до цього розпорядження власники різних конструкцій.

Проблема розміщення реклами на фасадах будівель в історичній частині міста вже давно вважається однією з наболілих, а в мережі раз у раз з'являються скарги місцевих жителів на чергові "прикраси" на пам'ятках архітектури. Тільки минулого тижня одеситів обурила яскраво-синя рекламна вивіска на прибутковому будинку Юрійовича споруди початку ХХ століття на вул. Грецької, 45.

Реклама

А молодята, що скріплюють свій союз в Центральному РАЦСі, ось уже кілька років змушені робити пам'ятні знімки на тлі жувальних гумок, мінеральних вод, пива і мобільних телефонів. Крім реклами, мер також доручив перевірити дерева і МАФи, які можуть закривати огляд.

"Потрібно, щоб люди бачили не тільки рекламу, а й пам'ятки архітектури. Що стосується дерев, то потрібно прибирати тільки сухі та аварійні", – закликав мер. Віце-мер Анатолій Орловський в коментарі "Сегодня" уточнив, що розпорядження з приводу рекламних конструкцій вже передане в управління реклами муніципалітету, а демонтаж розпочнуть одразу після перевірок.

В одеських рекламних агентствах про розпорядження градоначальника поки ще не чули, але вважають, що на їхню роботу це мало вплине. "Якщо рекламу раптово знімуть з фасаду будинку, ми повернемо гроші замовнику. Взагалі накази влади – це одне, а на ділі виходить зовсім інше: рекламу знімати невигідно ні місту, ні рекламодавцеві", – запевнили нас в одному з агентств і зазначили, що тільки оренда фасаду під банер, без урахування виготовлення самої реклами, може досягати до 40 тис. грн на місяць.

Реклама

"А якщо розміщувати рекламні полотна там, де для них не підготовлені металеві каркаси, це займе ще й багато часу, бо треба отримати дозвіл у держорганів і зібрати підписи чи не у половини жителів будинку", – відзначили в агентстві.

На думку заслуженого архітектора України Валерія Уреньова, роботи з повернення первозданного вигляду історичного центру потрібно проводити комплексно. "Слід прибрати не тільки рекламу, а й сучасні засклені балкони. Також потрібно провести реконструкцію пам'ятників, тому що за рекламними полотнами може ховатися жахливий стан, і виховувати людей. Кожен повинен знати, що за порушення історичного вигляду будівлі буде покарання", – пояснив фахівець.

А президент асоціації "Туризм Одеси" та ідеолог брендингу міста Іван Ліптуга нагадав, що все має відповідати правилам оформлення міського середовища, а вивіски необхідно виконувати в єдиному стилі: "Нагромадження реклами в центрі міста – це дикість".

Реклама

ДЕМОНТАЖ БІЛЯ ВОКЗАЛУ

В рамках благоустрою Старосінної площі біля залізничного вокзалу на трамвайному кільці вже демонтували торгові ряди, де продавали сувеніри, сумки і навіть пропонували посидіти на стільці за 50 копійок. Під час перевірки виявилося, що торгові ряди працювали з порушеннями.