У Дніпропетровську перевізники готують подорожчання до 7 грн

17 лютого 2015, 04:21
Вартість проїзду може зрости вже в середині квітня

Пасажири проти підвищення тарифів, але і оптимізації маршрутів будуть не раді. Фото: А. Нікітін

Дніпропетровські перевізники "запустили процес" з підняття тарифів на проїзд. Останній раз вони піднімалися в червні минулого року. Тоді чиновники і перевізники обумовили, що підвищувати проїзд можна, тільки якщо паливо подорожчає на 10%. А за останні кілька днів ціни на бензин піднялися майже на 3 грн, дизельне паливо подорожчало на 2,5 грн.

За словами представника незалежної профспілки автомобілістів та автоперевізників Михайла Тонконогого, вартість проїзду може зрости вже в середині квітня до 5-7 грн залежно від дальності маршруту. Кілька місяців потрібно на те, щоб розрахунки щодо підвищення вартості проїзду пройшли профільні департаменти і комісії міськради, і рішення було прийнято на сесії. "Процес уже запущений, і документи готуються до розгляду у міськраді, – говорить Тонконогий. – Зараз перевізники занижують пасажиропотік, щоб отримати більше прибутку. Але через інфляцію вона стає менше з кожним днем".

Реклама

У дніпропетровській профспілці працівників автотранспорту про подорожчання поки не говорять, але відзначають, що маршрутники працювати у збиток не повинні. "Сьогодні перевізники готують свої обґрунтування для підвищення проїзду. Можливо, буде переглянутий графік руху маршруток, щоб і люди не страждали, і перевізники не працювали у збиток. Їм зараз теж важко: потрібно заправляти автомобіль, обслуговувати його, оплачувати колосальні податки і зарплату водіям, яка зараз дуже низька", – говорить голова профспілки Андрій Берчук. Автоперевізники заявляють, що вона становить від 2500 до 3000 гривень на місяць.

"Для однієї маршрутки в день потрібно 50 літрів дизеля, а він зараз коштує більше 22 грн за літр, – поскаржився "Сегодня" водій маршруту №121 Микола. – Нещодавно довелося міняти колесо – заплатив 4300 грн, а ще два тижні тому воно коштувало 1600 грн".

При цьому перевізники обіцяють, що з підвищенням вартості проїзду пасажири отримають більш якісний сервіс. На найпопулярніших маршрутах можуть з'явитися зручні місткі автобуси. "Це дозволить перевозити в два рази більше людей, і в п'ять разів менше витрачати на зарплату водіям", – сказали "Сегодня" в дніпропетровському АТП №11231.

Реклама

Серед городян більшість, природно, не в захваті від перспективи платити за проїзд ще більше. Ті ж, хто відноситься до такого заходу з розумінням, пропонують ввести диференційований тариф в залежності від дальності поїздки. "Якщо я постійно їжджу з проспекту Гагаріна до Набережної, а хтось їде до житлового масиву Парус, то мені прикро платити таку ж суму за поїздку, – сказала "Сегодня" дніпропетровчанка Марина Штих. – Зараз у мене на проїзд йде 450 грн, але ціни зросли абсолютно на все. От якщо тарифи не піднімуть, але змінять схему і частоту руху транспорту, це буде незручно. Мені простіше трохи більше заплатити, ніж пояснювати начальству моє запізнення".

"Проїзд як послуга містить в собі імпортозалежності складову, – пояснює член ради Ліги аудиторів України Михайло Крапивко. – У вартості проїзду крім зарплати водія і ремонту машини закладена ціна пального та мастильних матеріалів, які дорожчають разом зі знеціненням гривні". За словами експерта, сьогодні працюють принципи інформаційно-генної моделі економіки: якщо щось подорожчало, то через чутки починає дорожчати все підряд.