У Харкові маніпулюють свідомістю перехожих "вибухівкою" на набережній і "гіпнотизером" на зупинці

29 червня 2014, 07:50
Студенти моделюють нестандартні ситуації, щоб перевірити свідомість городян

<p><span id="result_box" lang="uk"><span class="hps">Харківські</span> <span class="hps">студенти проводять</span> <span class="hps">соціальні</span> <span class="hps">експерименти.</span> <span class="hps">Скрін</span><span>шот</span><span>: youtube.com<

Реклама

Харків'яни розбігаються в різні сторони від паруючою на набережною " вибухівки " , допомагають затримати нечистого на руку " гіпнотизера " і рятують незнайомців від небезпеки – ці та багато інших реакції перехожих виклали в Мережу студенти ХНУ ім. Каразіна , які розігрують людей на вулицях.

Однак для майбутнього фізика Андрія Барабашова і його друзів – радіофізиків Дмитра Колєнова та Андрія Жовтовского це набагато більше , ніж просто прикол . Хлопці створюють для харків'ян екстрені ситуації , перевіряючи , чи не залишаться ті байдужими до проблем інших.

За допомогою звичайного дзеркального фотоапарата студенти спостерігають за реакцією городян у нестандартних ситуаціях. Наприклад , сідаючи до незнайомцям на лавку , один з креативників запалював муляж вибухівки , який починав диміти , і тікав. Деякі харків'яни брали в руки " вибухонебезпечну " речовину і переставляли її подалі. Більшість просто тікали , а дізнавшись про розіграш , сміялися разом з його організаторами.

А ось перевірка на жадібність , під час якої приколісти пригощалися чужими напоями та картоплею фрі , викликала у харків'ян обурення . Але лише до того моменту , поки їм не показали камеру і не запропонували купити з'їдене під час розіграшу .



ЕКСПЕРИМЕНТИ



Незабаром хлопці перейшли до соцпроекту .

" Ситуації , які ми моделюємо , можуть відбутися в житті. Приміром , якщо людину вводить в транс гіпнотизер і краде його рюкзак , а сидять поруч люди дивляться на це і нічого не роблять. Можливо , поглянувши на байдужість з боку , харків'яни будуть активніше проявляти себе і зрозуміють , що таке може статися з кожним " , – пояснює Андрій Жовтовскій .

Однак під час експерименту "Тривожний дзвінок" багато проявили співпереживання до незнайомця . За сценарієм , герой підходив до сидячим на лавці і просив телефон , щоб подзвонити , але на іншому кінці дроту не відповідали. Коли ж хлопець йшов, господарям мобільних передзвонювали з проханням попередити незнайомця про небезпеку , після чого більшість розігруються наздоганяли героя і пропонували допомогу.

Зараз жартівники монтують новий соціальний ролик , герой якого викидає сміття в громадському місці , що , на жаль , привертає увагу не всіх городян.

Реклама



БЕЗ ШКОДИ



Незважаючи на бажання хлопців зробити соціально активніше оточуючих , за словами психологів , такі експерименти корисніше для самих жартівників.

" Існує школа психології , яка полягає в асоціальній поведінці . За допомогою такої поведінки людина може розкріпачитися і стати впевненішою в собі . І якщо ці вправи виконувати правильно , оточуючим вони шкоди не заподіють " , – розповідає психолог Борислав Хомуленко .

За словами його колеги Тетяни Балан , об'єкти розіграшу можуть відкрити в собі нові якості , проте на користь їм це піде лише в тому випадку , якщо реакція оточуючих буде позитивною.