У Харкові перевізників зобов'язали відремонтувати маршрутки і покарати хамів-водіїв

9 червня 2016, 08:42
Перевізників, які не виправлять порушень, надалі не допустять до конкурсу

На дорозі. З гаража автобуси випускають з розбитими шибками і розірваними сидіннями. Фото: М. Іванов

У Харкові взялися за поліпшення міських автобусів. Днями співробітники департаменту контролю поділилися результатами інспекції автопарку 14 місцевих перевізників. З'ясувалося, що більше чверті всіх маршруток виїжджають на роботу з вибитими або тріснутими стеклами, розірваними сидіннями, брудними шторами, проржавілими деталями дверей, тріснутими стелями і оббивкою салону. "Сегодня" з'ясувала, що заважає перевізникам стежити за транспортом і як будуть усувати порушення.

Як розповіли нам самі водії міських автобусів, стан машин прямо залежить від автопарку, в якому вони знаходяться, мовляв: якщо керівництво фірми-перевізника відповідальне, то і рухомий склад буде в хорошому стані. "Припустимо, до нас приїхав господар, подивився всі маршрутки і відразу ж дав вказівку закупити, поміняти і відремонтувати що потрібно. Але і тут треба враховувати таку річ: у нашого шефа 260 автобусів і ще якийсь великий бізнес на стороні, а в іншого, припустимо, всього лише 50 машин, і додаткового заробітку немає. Підприємство ледве-ледве зводить кінці з кінцями, звичайно, їм не до закупівель", – пояснив водій автобуса №79 Олег Золотокрилець.

Реклама

З іншого боку, кажуть водії, в успішних підприємствах може пройти якийсь час до тих пір, поки машину відремонтують, а в їх бізнесі дорого обходиться кожну годину простою. "Раніше було зручніше, тому що мені вистачало зарплати, щоб самому купити запчастину гривень за 300-400. Зараз же я не можу собі цього дозволити, якщо щось поламалося – автобус буде стояти і чекати ремонту, – розповідає його колега Сергій. – А в процесі роботи водієві дуже важливо помічати, що і де ламається, адже якщо десь втратити цю "нитку", чекай поломок, як сніжної грудки".

Самі господарі фірм-перевізників нарікають на те, що за зовнішній вигляд автобусів карають їх і водіїв, але ніяк не пасажирів, які розрізають чохли сидінь, пишуть щось на спинках, ламають обшивку або зовсім розбивають скло. "Буває, ловить водій пасажирів за ці витівки, але що він може зробити, крім як поспілкуватися на підвищених тонах? Викликати поліцію? Але ж занадто довго стояти, а йому потрібно заробляти гроші", – каже господар фірми-перевізника Рафік Гадіров. Обходяться ж "пустощі" пасажирів підприємствам в копієчку, кажуть перевізники, адже один чохол для сидіння коштує 40-50 грн, нове бічне скло – 300-400 грн, а лобове і – зовсім від 1800 до 2400 грн.

Проте всім керівникам підприємств, на чиїх маршрутах виявили порушення, слід до 10 червня подати до міськради гарантійний лист із зобов'язаннями усунути порушення і привести в належний вигляд автобуси із зазначенням термінів виконання та номерами машин. Контролювати ж виправлення порушень, кажуть в мерії, будуть міські структури і волонтери.

Реклама

Як повідомив заступник мера з питань інфраструктури Євген Водовозов, проблеми повинні виправити влітку, коли пасажиропотік невеликий, і машини можна відправляти на ремонт. А тих перевізників, які необхідну інформацію не нададуть і не виправлять порушень, надалі не допустять до конкурсу.

ЗРИВАЮТЬСЯ ЧЕРЕЗ ПЛАН

У мерії пообіцяли не тільки контролювати стан транспорту, а й враховувати зовнішній вигляд і ввічливість водіїв, адже пасажири, як і раніше, скаржаться на хамство водіїв. Перевізники запевнили нас, що водії проходять інструктаж і розписуються в дотриманні безпеки дорожнього руху і в тому, що на нього впливає: куріння за кермом, розмови по телефону.

Реклама

"Люди бувають різні, є серед них і хами, але я відзначу, що коли одна людина завинив, поливати брудом починають всіх водіїв", – зітхає господар фірми-перевізника Рафік Гадіров. Самі ж водії зізнаються: в дев'яти випадках з 10-ти виходять з себе через те, що змушені безкоштовно возити пільговиків, тому і не виконують поставлене план.