Загибель чемпіона України в Харкові: причини велоаварій

9 серпня 2018, 05:46
Експерти пропонують збільшити штрафи для велосипедистів і реєструвати байки

На Окружній. "Жигулі" в'їхали в велосипедистів, є загибла. Фото: facebook.com

Влітку в Харкові і області в рази зросла кількість ДТП за участю велосипедистів. Тільки в червні сталося 16 аварій, в чотирьох з них водії двоколісного транспорту загинули або ж отримали тяжкі травми. Поспілкувавшись з поліцейськими і експертами, "Сегодня" з'ясувала причини аварій, а також, що допоможе зберегти життя і здоров'я власників двоколісних коней.

Тенденція зберігається останнього літнього місяця. Так, 4 серпня на вул. Матюшенка велосипедист потрапив під колеса Ford Fiesta, а 2 серпня 72-річний велосипедист знепритомнів під час руху і протаранив автобус. Від отриманих травм він загинув.

Реклама

Одна з найрезонансніших ДТП цього літа сталася 6 липня на просп. Незалежності, де позашляховик Toyota Prado під керуванням 58-річної Ольги Котової переїхав 19-річного мотогонщика, чемпіона України Андрія Безсонова. Водієві іномарки за порушення правил дорожнього руху загрожує від трьох до восьми років позбавлення волі (ст. 286 КК України).

Київський райсуд обрав для Ольги Котової запобіжний захід у вигляді утримання під вартою на 60 діб без права внесення застави. Захист підозрюваної подала апеляцію, в якій намагалася попросити для водія домашній арешт у зв'язку з поганим самопочуттям, але апеляційний суд залишив жінку під арештом. Триває досудове розслідування і у справі про смертельну ДТП на Окружній дорозі, де 17 червня "Жигулі" під керуванням 42-річного чоловіка влетіли в групу велосипедистів. В результаті аварії тоді загинула 32-річна жінка, а двоє 16-річних хлопців отримали травми.

ПРИЧИНИ. За даними поліції, в більшості випадків ДТП за участю велосипедистів стаються через порушення правил дорожнього руху та особистої необережності як велосипедистів, так і інших учасників дорожнього руху. При цьому водії автомобілів нарікають: багато велосипедистів не дотримуються ПДР.

Реклама

"Мені часто доводиться їздити Окружною дорогою в нічний час. Багато разів стикався з ситуацією, коли в темний час доби велосипедисти пересувалися по дорозі без будь-яких розпізнавальних предметів – ні фар, ні світловідбивачів. Ще й порушують, рухаючись не по своїй стороні", – розповідає автомобіліст Валерій Іванов.

У велосипедистів свій погляд на цю ситуацію: вони впевнені, що наші дороги зовсім не пристосовані для їзди на двох колесах: через відсутність велодоріжок доводиться ділити проїжджу частину з автомобілістами, які часто лихачать, перевищуючи швидкість і не помічаючи тих, хто крутить педалі.

"Зараз велосипедисти не почуваються повноправними учасниками дорожнього руху. Частина з них тулиться на тротуарах, що небезпечно для пішоходів і самих велосипедистів, інші їздять по дорогах, що також може провокувати неприємні ситуації на автомагістралях. Харкову не вистачає загальної інфраструктури, яка дозволить використовувати велосипед як транспорт", – розповіла "Сегодня" президент ГО "Велосипедний клуб "Харківський велосипедний союз" Вікторія Смагіна.

На думку експертів, причина ДТП з велосипедистами, як і інших аварій, полягає в незнанні учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху і відсутності контролю з боку правоохоронних органів.

"З кожним днем популярність велосипедів зростає, і все більше людей вибирають для себе двоколісний транспорт. При цьому немає жодних кроків від чиновників і правоохоронних органів в плані навчання і контролю за велосипедистами не видно", – вважає Ярослав Лепетюк, викладач ПДР Харківського державного автодорожнього коледжу.

Він упевнений, що, крім навчання, потрібно також вводити реєстрацію велосипедів, а після навчання власники залізних коней повинні отримувати посвідчення. Фахівці впевнені, що і покарання для велосипедистів за порушення ПДР варто зробити вагомішим.

Реклама

"Скільки людей зараз їздить без звукових сигналів, світловідбивних елементів, фар? А скількох з них оштрафували за це? До того ж за порушення велосипедистом правил передбачені смішні штрафи. Наприклад, за керування велосипедом в нетверезому вигляді, згідно зі статтею 127 Кодексу України про адміністративні правопорушення, велосипедист заплатить всього 85 гривень. Я вважаю, що поліція повинна стежити за всіма учасниками дорожнього руху однаково і рівноправно карати їх за порушення", – говорить Ярослав Лелюк.

Раніше  в Харкові велосипедист врізався в відчинені двері машини: чоловік помер в лікарні.

Нагадаємо, під Житомиром мікроавтобус на смерть збив 13-річного велосипедиста. За попередньою інформацією, водій, рухаючись в напрямку Рівного, збив велосипедиста, який перетинав проїжджу частину дороги поза пішохідним переходом. В результаті аварії від отриманих травм 13-річний хлопчик, житель села Черемошне, загинув на місці.

Раніше в Києві на нерегульованому пішохідному переході автомобіль з VIP-кортежу збив 13-річного велосипедиста.

Тим часом в США пума розтерзала велосипедиста.