У Харкові пропонують створити вздовж річки веломаршрут з платформами для відпочинку та риболовлі

21 березня 2015, 11:40
Студенти з Салтівки зможуть дістатися на велосипеді до вузу за півгодини

Проект веломаршруту. Під Моїсеєвським мостом хочуть прокласти ще один - для веліків. Фото з архіву М. Крячка

Ландшафтні дизайнери Харкова розробили проект "зеленого коридору", який з'єднає Салтівку з центром міста. По дорозі вело-пішохідного маршруту хочуть облаштувати майданчики для пікніків, риболовлі і навіть парк для екстремальних покатушок.

Як розповіла "Сегодня" один з авторів проекту "Інший шлях" Марина Крячко, у Харкові пропонується створити новий тип лінійної рекреаційної зони. "Все парки в місті розташовані так, що людина повинна спочатку доїхати до них, щоб відпочити. А наш проект надає цю можливість по шляху руху: проїжджаючи маршрутом на велосипеді, людина може зупинитися і відпочити", – пояснює ландшафтний архітектор.

Реклама

Маршрут від вулиці Героїв Праці до початку Московського проспекту хочуть прокласти вздовж гребного каналу і річки Харків паралельно вулиці Академіка Павлова. Протяжність траси складе 12 кілометрів, які частково заасфальтують, решту покриття складе щебінь.

Для безпеки велосипедистів автори проекту звели до мінімуму перетин велодоріжки з автошляхами. Так, від вулиці Героїв Праці до Горбатого моста не буде жодного перетину з автотрасами. А під Моїсеєвським мостом з пожвавленим рухом пропонують прокласти пішохідно-велосипедний міст. Таким чином, три залізобетонні мости по шляху облаштують для переїзду так, щоб велосипедистам не довелося вставати з двоколісного. За словами Марини Крячко, завдяки таким маршрутом жителі Журавлівки зможуть на велосипеді дістатися до ринку "Барабашове" всього за 15 хвилин – навіть швидше, ніж на метро. Також траса стане зручною для студентів, які зможуть за півгодини добратися до своїх вузів з гуртожитків і студентських містечок на Салтівці, не користуючись громадським транспортом.

ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ВІДПОЧИНКУ. Уздовж берега річки Харків ландшафтні дизайнери пропонують облаштувати дерев'яні платформи, спуститися до яких з велодоріжки можна буде по зручним сходах. Планується, що на таких помостах люди будуть засмагати, ловити рибу і просто відпочивати. Як розповіла Марина Крячко, ще в 1960-х укіс річки зміцнили бетонними плитами, а рибалки облаштували безліч сіж з підручних матеріалів. За словами архітектора, на облаштування "цивілізованих" платформ потрібні копійчані вкладення. Уздовж річки можна встановити до 80 таких помостів. Також ентузіасти розробили план озеленення рекреаційний зони вздовж річки: тут хочуть висадити верби, шипшини, дуби і всілякі квіти.

Реклама

Під мостом метро пропонують створити екстрім-парк: під уже існуючим "дахом" хочуть змонтувати бетонні покриття для катання на роликах і скейтах. А біля гребного каналу можуть з'явитися автостоянки. "Зараз тут абсолютна свобода для автомобілістів. Люди під'їжджають прямо до води, миють машини. Ми хочемо обладнати дві великі автостоянки при в'їздах, а в парку – створити велику кількість місць для смаження шашлику", – розповіла Марина Крячко.

Ландшафтні дизайнери презентують проект в Ризі на зборах молодих урбаністів і сподіваються, що їх задумка зацікавить спонсорів. Крім того, автори веломаршруту хочуть максимально залучити до нього обговорення харків'ян. Користувачі вже можуть поділитися своїми думками і висловити побажання на сторінці проекту "Інший шлях" у соцмережах.

ОБІЦЯЮТЬ МІЛЬЙОН

Реклама

Перший веломаршрут у Харкові з'явився ще три роки тому. Ґрунтова траса довжиною майже в 7 км через Лісопарк пов'язує Олексіївку і селище Жуковського. Але велодоріжки для безпечної їзди на двоколісних в Харкові так і не з'явилися. Втім, цього року на будівництво велодоріжки вздовж Білгородського шосе з міської скарбниці хочуть виділити 1 млн грн.