У Харкові провели рейди на візках

19 липня 2015, 18:32
Водії обманювали людей з обмеженими можливостями, щоб не впускати їх в салон

У місті пройшов незвичайний рейд. Фото: city.gov.ua

Вперше в Харкові в рейд по виявленню недобросовісних водіїв міських маршруток і тролейбусів вирушили інваліди-колясочники. Таким чином люди з обмеженими можливостями вирішили показати владі, що їм складно, а часом просто неможливо переміщатися по місту на громадському транспорті через байдужість або хамську поведінку водіїв. Взяв участь у соціальному експерименті і один з представників департаменту інфраструктури – сів у коляску і спробував потрапити в салон транспорту.

Проінспектувавши п'ять міських маршрутів, ініціатори акції з'ясували, що заїхати на візку в автобус чи тролейбус виходить не завжди.

Реклама

"Водії поводилися по-різному: хтось допоміг при посадці, хтось поводився нейтрально, а деякі поставилися до нас вороже, – розповідає віце-президент громадської організації інвалідів "Креавіта" Елегія Шингарева, яка брала участь в експерименті. – Наприклад, один з водіїв запевняв, що пандус не працює, але пасажири взяли і відкинули його самі. Ще в одному випадку, в тролейбусі, водій просто відмовився відкидати пандус".

За підсумками рейду його учасники вирішили, що системі громадського транспорту міста необхідне коригування. І на найближчому виконкомі громадські наполягатимуть на тому, щоб на кожному автобусному маршруті був хоча б один низькопідлоговий транспорт. Подібні рейди надалі чиновники планують організовувати регулярно, щоб привчити водіїв до європейського методу обслуговування пасажирів. А щоб водії розуміли всю серйозність таких акцій, їх чекають стягнення за підсумками першого рейду, а одного маршрутчика і зовсім звільнять.

"За кожного буде нести відповідальність директор підприємства, де працює цей водій", – запевнив віце-мер Євген Водовозов. Як пояснили нам керівники фірм-перевізників, серед прямих обов'язків водіїв маршруток у випадках з колясочниками – нахилити автобус на праву сторону, якщо транспорт обладнаний спеціальною кнопкою. Якщо ж ні, то, за словами начальника міської фірми-перевізника Рафіка Гадірова, водій повинен висунути пандус або ж попросити про допомогу пасажирів.