У Харкові транспортну проблему розрулять новою автостанцією

24 квітня 2015, 08:35
Біля Південного вокзалу за рахунок приватників побудують "притулок" для автобусів

Пробки. У Привокзальній площі зупиняється безліч автобусів, блокуючи рух по вулиці. Фото: М. Іванов

У Харкові придумали, як вирішити транспортну проблему в районі Південного вокзалу. Незабаром там зведуть автостанцію, яка одночасно організовує рух автобусів і, на думку чиновників, виключить скупчення у Привокзальній площі нелегальних перевізників. Назва автостанція вже отримала – "Привокзальна".

Як розповіли в міському департаменті транспорту, будівництвом об'єкта займеться одне з підприємств, яке готове взяти на себе фінансові витрати. "У нас поки тільки запитали, потрібна автостанція, чи ні. Ми сказали, що потрібна, оскільки на вулиці Червоноармійській біля вокзалу безліч легальних і нелегальних автобусів вантажаться прямо на вулиці, блокуючи рух", – розповів" Сегодня "директор департаменту Сергій Дульфан.

Реклама

Де саме будуть зводити автостанцію, поки невідомо. Міські чиновники коментувати це питання не стали, саме ж підприємство, яке займеться будівництвом, знайти і зовсім не вдалося. Нічого не знають про будівництво нової автостанції і в керівництві "Харків-Пас". "Поки що я не розумію, де збираються зводити цей об'єкт. Як мінімум, його не зможуть побудувати на Привокзальній площі, яка знаходиться в розпорядженні залізниці", – запевнив нас начальник Південного вокзалу Леонід Чалий.

Водії автобусів особливої потреби в автостанції не бачать. "У годину пік, звичайно, бувають пробки, але не з тих, які серйозно заважають, – вважає водій автобуса №277 Олександр. – В цілому ж до автостанцій з пасажирськими терміналами ставлюся позитивно. Стоїш собі на платформі і нікому не заважаєш, адже не раз таке траплялося, що інший автобус, намагаючись припаркуватися, зачіпав мені дзеркало".

Куди сильніша тема руху в районі Південної залізниці турбує таксистів, які цілодобово чергують біля Привокзальної. На думку водіїв, термінал виправдає себе лише в тому випадку, якщо його побудують на самій площі. "Потрібно повернути Привокзальній її колишній вигляд: прибрати фонтани, розширити проїжджу зону і відкрити для транспорту, – переконаний водій служби таксі Валерій. – Раніше сюди спокійно заїжджали і таксі, і автобуси. Таких складнощів, як зараз, не було, адже часом на парковці навіть розвернутися не можна".

Реклама

На думку таксистів, якщо термінал і будувати, то з урахуванням інтересів служб таксі, які втрачають гроші від конкуренції нелегалів. "Це має бути об'єкт зі зручним виїздом і заїздом, на якому потрібно зробити пропускну систему, щоб заїжджали лише перевізники з ліцензією", – вважає водій однієї із служб таксі Микола. За словами чоловіка, нелегальні водії забирають з Південного вокзалу більше половини всіх пасажирів, при цьому вони, на відміну від власників ліцензії, не платять податки.

"ТРЕБА ОЧИСТИТИ ПЛОЩУ"

Експерти називають вулиці Червоноармійську і Полтавський Шлях в районі Південного вокзалу одними з найскладніших для транспорту ділянок у місті, оскільки це єдиний короткий шлях в центр міста для жителів Холодної гори. "Потрібно йти шляхом розосередження транспортних об'єктів, а не накопичувати їх, – вважає завкафедрою містобудування та урбаністики ХНУБА Валерій Гук. – Оптимальний варіант – очистити площу і зробити на ній стоянку, розворотне кільце для автобусів і зону таксі".