У Харкові вимагають штраф і арешт за ями на дорогах

27 березня 2016, 19:38
Активісти радять писати заяви в поліцію і створюють сайт для скарг

Фото: gorod.dp.ua

Харків'яни усіма силами намагаються змусити чиновників відремонтувати ями на міських дорогах . Активісти пишуть заяви в поліцію , збирають дані про відповідальних за стан покриття і хочуть створити сайт , де зберуть всю інформацію про дороги . У цьому році на реконструкцію магістралей з міськбюджету планують виділити понад 147 млн грн ( див . інфографіку ) , але ям на дорогах поки не меншає .

Один з тих, хто небайдужий до стану міських трас, – водій Дмитро Принцев. Коли після проїзду по розбитих вулицях до будинку автомобілісту довелося викласти велику суму на ремонт машини, він почав вивчати законодавство, щоб знайти важелі впливу на чиновників. Виявилося, вони повинні тричі на місяць проводити моніторинг доріг і швидко усувати руйнування. Приміром, на проїжджій частині доріг допускаються не більше семи ям на 100 тисяч "квадратів" покриття, і терміни ліквідації цих пошкоджень – не більш п'яти днів в літній період і не більше десяти – взимку. За словами Принцева, дорожники не повинні чекати, коли зійде сніг або калюжі: в нормативних актах чітко прописано, як латати дороги в таку погоду.

Реклама

Як варіант тиску на чиновників Дмитро пропонує писати заяву в поліцію з перерахуванням законів і норм , порушених чиновниками . Завдяки такій ініціативі за заявою Принцева за кілька днів зникли дві ями на перехресті вулиць Полтавський Шлях і Кандаурова . Його приклад може послідувати кожен .

" Правоохоронці фіксують пошкодження , і якщо вони не усуваються , поліція повинна це засвідчити і накласти адміністративне стягнення на відповідальних чиновників – 1020 гривень . Якщо порушення призвели до створення аварійної обстановки або пошкодження транспортних засобів , то це тягне за собою штраф у 850 гривень або від 5 до 10 діб адмінарешту " , – розповів " Сегодня" Дмитро Принцев .

Реклама

Механізм громадського контролю над чиновниками намагаються створити активісти організації " Автомайдан – Харків " . Як розповів нам голова правління організації Михайло Довгопол , активісти збирають інформацію про дороги і налагоджують взаємодію з департаментом будівництва та дорожнього господарства міськради .

"Запитуючи дані, ми зіткнулися з тим, що в департаменті відсутня система інтегрованого збору інформації, вся документація ведеться в паперовому вигляді, у доріг є мінімум три різних балансоутримувачі, а у деяких трас господарі зовсім відсутні. Коли ми захотіли дізнатися, які дороги були відремонтовані в 2015 році, відповідь на це питання зайняла два тижні. Крім того, ми так і не зрозуміли, за яким принципом встановлюються пріоритети по ремонту доріг в місті, чому одну дорогу ремонтують ямочно, а іншу капітально", – розповів Михайло Довгопол.

Активісти вважають : ця інформація повинна бути відкритою , для чого хочуть створити сайт з картою і базою даних про автомагістралі . Ресурс планують запустити спільно з дорожнім департаментом мерії і КП " Міський інформаційний центр " , на сайті всі городяни зможуть залишити коментарі або скарги .