У Харкові водії звинувачують заправки в махінаціях

15 липня 2019, 15:23
За словами автомобілістів, в баки заправляють більше газу, ніж ті можуть вмістити

/ Фото: Вiталiй Лазебник, Сьогодні

У Харкові автомобілісти скаржаться на те, що їх обманюють мало не при кожному заїзді на АЗС. За словами водіїв, там заправляють в бак палива більше, ніж той може вмістити. У ситуації розбиралися журналісти "Сьогодні".

Водій Віталій Хребет розповідає, що бак для зрідженого газу в його машині розрахований на 45 літрів цього палива. Але днями, говорить, на заправці заплатив більше, ніж зазвичай: датчики заправки показали, що в ємність закачано 47 літрів зрідженого газу.

Реклама

"Заправка закачує мені 45, 46, 47 літрів. Я бігом до каси підбіг, кажу: "куди ти дмеш, що ти дмеш?! У мене бак 45 літрів!". А він мені почав пояснювати, що це у нас полтавський газ, у нього щільність така", – ділиться Віталій.

Розмови про щільність – нісенітниця, кажуть фахівці. Похибка цілком може бути, особливо в спеку, коли газ трохи розширюється. Але аж ніяк не на літри.

"Якщо під великим тиском пропустити газ, підвищити тиск заправки, то може потрапити в балон трошки більше палива. Плюс може бути ще 200-300 грам накинуто на температурну похибку", – розповів "Сьогодні" кандидат технічних наук, доцент Харківського автомобільно-дорожнього університету Микола Михалевич.

На АЗС "Сьогодні" пояснюють: непорозуміння виникають, тому що водії не знають справжнього обсягу своїх балонів. А ще – через несправне обладнання.

"90% претензій повністю необґрунтовані, оскільки власники не знають справжній обсяг бака. З решти десяти – дев'ять, це ситуації зі зламаним обладнанням. 1% ситуацій – це коли обладнання може вийти з ладу прямо на заправці", – каже власник мережі АЗС Богдан Гузь.

При справному обладнанні похибка може становити не більше відсотка, зазначають автоексперти.

Реклама

"Ось ці всі розповіді про щільність, закони Бойля-Маріотта, Гей-Люссака, Шарля та інші розумні речі, які дуже люблять застосовувати оповідачі-заправники, все це – маячня. Близько 40% заправок працюють більш-менш чесно, а всі інші – як доведеться", – вважає автоексперт Олександр Трепетін.

Раніше новини "Сьогодні" повідомляли, що з 1 липня в Україні розпочалася реформа системи контролю обігу пального, яка може вплинути на рівень попиту і пропозиції палива на ринку, а відповідно, і на ціни.

Бензин і дизельне паливо у червні подешевшали на 10-17 копійок на літрі, а автомобільний газ – на 34 копійки. Наші журналісти з'ясовували, з чим це пов'язано і чи буде пальне дешевшати далі?