На Харківщині починають капітальний ремонт автодоріг

23 січня 2019, 22:46
Лозова отримає об'їзну дорогу, яку профінансує Дорожній фонд

У Харківській області вирішили в пріоритетному порядку відремонтувати трасу Р-51 Мерефа-Лозова-Павлоград, яка з'єднує Харківську і Дніпропетровську області, яку капітально не ремонтували 50 років.

Реклама

Таке рішення було ухвалене на плановому засіданні дорожніх служб, науковців та представників обласної влади, яке пройшло в Харкові за головування голови ОДА Юлії Світличної.

У Харківській області довжина доріг – найбільша по всій Україні – 9,5 тисячі кілометрів. І хоча за два минулі роки вдалося відремонтувати основні магістралі – траси на Суми, Слов'янськ, Куп'янськ, залишаються ще проблемні питання.

"Зупинятися ми не збираємось. Одним з важливих напрямків, який потребує капітального ремонту, є дорога Харків – Лозова – Павлоград. У 2017 році ми почали її ремонт. В цьому році продовжимо. І до тих 35 км полотна, які вже відновлені, додамо ще більше 70 км", – сказала глава області.

Основною особливістю траси є велика завантаженість сільськогосподарським транспортом, що перевозить в сезон урожай аграріїв. Саме через це дорога зазнає значних руйнувань. Крім того, нинішнє будівництво покликане розвантажити центр міста Лозова, через який проходить траса – буде виконаний унікальний проект спорудження об'їзної дороги за кошти дорожнього фонду.

Реклама

Читайте також:

Фінансування на ремонт цієї дороги за президентською ініціативою було закладено в державному бюджеті окремим рядком.

У своєму коментарі в Facebook, Світлична зазначила, що почати роботи на цій та інших дорогах в області необхідно не "як завжди" в середині літа, а як тільки дозволять погодні умови.

Реклама

За інформацією служби автодоріг Харківської області, необхідна для ремонту документація є, експертизи пройдені, все готово для проведення тендерних процедур. Ремонт дороги розраховують почати в березні.

Для здешевлення робіт спільно з вченими розробили проект, який передбачає три типи конструктивів: найменш зруйновані ділянки будуть фрезерувати і укладати на них новий асфальтобетон; на більш зруйнованих ділянках частково відновлять основу; на повністю зруйнованих – основу замінять повністю.

З 2018 року в Україні запрацював Дорожній фонд. Тепер 50% податків від акцизного збору і ввізного мита на пальне, імпортні машини і шини потрапляє відразу в Дорожній фонд.

З 2019 року на траси направлять 75%, а в 2020 році 100% цих зборів піде на дороги.

Гроші з Дорожнього фонду будуть розподілятися не зовсім на користь обласних доріг. На дороги державного значення з Фонду йде 60% коштів. Це ті дороги, за які відповідає "Укравтодор". Ще 35% отримають регіони. Місцева влада сама вирішуватиме, які дороги краще відремонтувати в першу чергу. Решта 5% витрачаються на заходи безпеки на дорогах.

У 2019 на відновлення місцевих доріг буде виділено 14,7 млрд грн