На Харківщині школярі перетворюють звалище в парк для екстриму

6 грудня 2018, 06:05
До початку холодів встигли облаштувати майже половину траси, а навесні знову візьмуться за роботу

Памп-парк. Ентузіасти розчистили територію від сміття і вручну облаштовують велотрасу. Фото з архіву О. Коновалова

У селищі Борова Харківської області школяр Олексій Коновалов створив проект памп-парку, який облаштують на місці покинутого котловану. Це місце було порожнім понад 20 років, заростало бур'янами і перетворювалося на сміттєзвалище. 11-класник розповів "Сегодня" про свою ідею обладнати там спеціальні велодоріжки, де молодь зможе активно проводити час, і про те, що вже вдалося реалізувати.

Шлях до створення памп-парку в районі "14 кварталу" у Боровій почався з конкурсу проектів "Громадського бюджету" в місцевій селищній раді. Створювати проект Олексію Коновалову допомогли в районній організації "Суспільна служба України": там проводили тренінг з написання проектів для старшокласників.

Реклама

За словами представниці організації Валерії Гонтар, яка разом зі школярем працювала над проектом памп-парку, ідея зробити щось з котлованом була ухвалена "на ура".

"Котлован понад 20 років тому вирили під будівництво будинку, але там так нічого і не з'явилося. Колись там робили взимку ковзанку, але потім яма перетворилася на звалище і заросла бур'янами", – каже Валерія.

Олексій же пропонує зробити парк для екстремалів зі спеціальною велосипедною трасою, де будуть чергуватися ями, купини і ухили, а ось рівних ділянок тут не буде. Ця ідея була не спонтанною, адже 16-річний хлопець захоплюється їздою на велосипеді.

"Доріжки розташовуватимутьсяся на ґрунті, який там є. Риються екскаватором ями глибиною 30 см і робляться насипи. Довжина території – майже 30 метрів, ширина – 10, а висота – два метри. Потім формуються ямки і горбки, по яких їздитимуть велосипеди, а ще є місце для розгону, щоб велик виїжджав на нову доріжку", – розповів автор проекту.

За проект Олексія проголосували жителі Борової, а за літо вдалося затвердити необхідні для старту робіт документи.

Реклама

"Нам потрібно було взяти документи в газовій службі, РЕМ, тепломережі та водоканалі", – перерахував хлопець. З "Громадського бюджету" на памп-парк виділили 3000 грн, які пішли на роботу екскаватора, без якого не обійтися при плануванні площі.

Але перед початком будівництва траси хлопцям довелося власноруч наводити лад на території майбутнього памп-парку. Близько двох десятків місцевих жителів допомагали в розчищенні території: половина з них – школярі від 10 до 16 років.

Школярі прибрали сміття з котловану і роблять велотрасу. Фото з архіву О. Коновалова

Реклама

"Вивезли дві машини бур'янів і сміття, кожен раз збирали від трьох до п'яти тонн. Допомагали навіть маленькі дітки", – розповідає Валерія.

Близько місяця волонтерам довелося шукати екскаватор: за допомогою техніки зробили заготовки у вигляді ямок, а потім ентузіасти вручну все вирівнювали і сформували плавний рельєф у формі хвилі.

До початку холодів встигли облаштувати майже половину траси, а навесні знову візьмуться за роботу. Олексій вже випробував доріжку і залишився задоволений. У Боровій відкриття парку чекають з нетерпінням, адже там – багато любителів байків, які проводять фестивалі.

Раніше ми писали, що в Харкові працює муніципальний велопрокат. 

Поки мережа складається з 14 станцій, які розташовані в центрі міста і наближених до нього районів. Правда, в тестовому режимі працює тільки п'ять: на пл. Конституції, біля станцій метро "Держпром" та "Наукова", на вул. 23 серпня – поруч з пам'ятником Воїну-визволителю, а також біля входу в парк Горького. На станціях поки розміщено по 5-7 велосипедів. "Сегодня" перевірила, як працює новинка, і порівняла її з уже існуючими велопрокатом міста.

Читайте також, де облаштують доріжки і за скільки велопрокат в Дніпрі.