На Харківщині відновили дорогу на Лозову

24 вересня 2019, 21:46
Голова обласної адміністрації Юлія Світлична домоглася фінансування робіт окремим рядком держбюджету

У Харківській області відновили трасу, що веде до Дніпропетровської області.

З моменту будівництва в 62-му році її трохи латали, але жодного разу не бралися за капітальних робіт.

Реклама

"Сьогодні" проїхали по новому покриттю і розпитали місцевих жителів, що вони думають про якість дороги.

Жителі Таранівки Олена і Борис Караван про стару дорогу на Лозову вважають за краще не згадувати. Раз по раз дірявий шлях призводив до ДТП. Машини залітали просто у двір родини Караван.

"Ями, ями! Такі ями були, що переказати не можна. Стінка у нас ходором ходила. Саме до нас ось заїжджали два рази в сарай, і в паркан. І заїхали з того боку в кухню. А сусідці – в паркан", – розповідають жителі Таранівки Олена і Борис Караван.

Сім'я Караван показує "Сьогодні", як тепер виглядає траса біля їхнього двору – нова, відремонтована.

Реклама

"Сьогодні ми завершуємо укладання другого шару покриття на зупиночній смузі. І на з'їздах в кожну вулицю, де був зроблений другий шар асфальтобетону. Закінчуємо узбіччя. Також встановлюємо дорожні знаки", – розповідає про хід робіт майстер Роман Горопашній.

Капітальний ремонт дороги Мерефа – Лозова – Павлоград, що з'єднує Харківську область з Дніпропетровською – перша з моменту будівництва. А це – понад півстоліття.

Одночасно з відновленням дорожнього покриття відремонтували чотири мости і шляхопроводи. Зокрема, в Таранівці. Термін його експлуатації продовжили мінімум на 20 років.

Нагадаємо, про те, що Україна відмовиться від ямкового ремонту доріг, заявляв екс-прем'єр-міністр Володимир Гройсман. Він відзначав, що капітальний ремонт більш кращий, адже при ньому є гарантія. Втім, Гройсман тоді говорив саме про поступове скасування аварійного ремонту.

Реклама

Всього на ремонт і будівництво доріг місцевого і державного значення передбачено понад 50 млрд грн, що є рекордною сумою за всі роки незалежності України. Однак для відновлення всіх автомобільних шляхів потрібно більше трильйона гривень – стільки становитиме дохідна частина всього держбюджету на 2019 рік. Крім того, на капремонт всіх українських доріг державного значення потрібно 59 років.

Ремонтувати дороги в 2019 році почали з лютого:

Навколо Лозової вперше в Україні об'їзну побудували з нуля.

"Це дійсно унікальний проект. Тому одночасно зробили ремонт на державній дорозі, на комунальній дороги, і побудували місцеву дорогу. Це розвантажило місто. До 20 тис. автомобілів на добу їхали через місто Лозову", – говорить начальник служби автомобільних доріг у Харківській області Євген Зражевець.

Щоб гроші на ремонт не закінчилися на півдорозі, губернатор Юлія Світлична домоглася фінансування робіт окремим рядком держбюджету.

"Дорога на Лозову Р51 тепер відремонтована. Це четверта велика магістраль в Харківській області, яка десятиліттями вимагала ремонту. І після направлення на Донецьку, Луганську, на Сумську області, тепер і напрямок на Дніпропетровщину буде комфортним і безпечним для всіх автомобілістів", – заявила голова Харківської обласної державної адміністрації Юлія Світлична.

Наступного року, обіцяє губернатор – відновлення автодоріг у регіоні триватиме.