В Одесі випробовують новий літак "Дельфін"

22 травня 2018, 07:36
Розробка літака ведеться не за державний рахунок, а на власні кошти авіаційного заводу

Фото: dumskaya.net

Реклама

Одеський авіаційний завод продовжує працювати над своїм літаком Y1 "Дельфін", який зовсім недавно був запущений у виробництво, але продовжує вдосконалюватися. Майже щодня над мікрорайоном "Шкільний" чути гул авіаційних двигунів: льотчики відчувають в небі нововведення, що вносяться конструкторами. Кореспондент "Думській" поспостерігав за польотами і поспілкувався з заводчанами.

За словами багатьох авіаційних фахівців, у "Дельфіна" є непогані шанси стати не тільки своєрідним повітряним таксі для бізнесменів, а й "навчальною партою" для авіаційних вузів і шкіл.

Незважаючи на те, що авіазавод входить в структуру "Укроборонпрому", розробка літака ведеться не за державний рахунок, а на власні кошти підприємства.

Реклама

Зовнішній вигляд дослідного зразка постійно змінюється. Два місяці тому завод придбав для Y1 партію трилопатевих гвинтів відомого європейського виробника, які встановлені на нові борту.

Серце машини – 230-сильний дизельний двигун французької фірми Safran, що працює на авіаційному гасі. Конструктори намагаються поліпшити умови його роботи.

"Зміни в конструкцію вносяться майже щодня, і це не найшвидший процес. Кілька днів тому інженери розробили новий капот двигуна з оновленою системою подачі повітря для охолодження головок циліндрів і масла. Причому удосконалення робляться після кожного польоту – ми на практиці перевіряємо нововведення і намагаємося відразу виявляти недоліки, – розповідає Олег Миколайович Синиця – один з ветеранів заводу, начальник льотно-випробувальної станції і військовий льотчик-випробувач. – Таким чином ми намагаємося поліпшити хара ктерістікі роботи мотора, перш за все знизити споживання палива".

Реклама

За словами інженерів, "Дельфін" вже зараз досить економна машина. На злітній режимі он споживає приблизно 30 літрів на годину, а на крейсерському, при швидкості 280 км/год, – не більше 25, що набагато менше, ніж джгут спорткари. Для чотиримісного літака це зовсім не погано, тому "Дельфін" має непогані перспективи для комерційного успіху.

Раніше ми писали, що Одеський авіаційний завод запустив серійне виробництво літаків.

Також повідомлялось, що в Харкові відновлять випуск унікальних навчальних літаків.

Також Харківський авіазавод випустить літак Ан-74 для Казахстану.

Нагадаємо, 3 квітня 2018 року найбільший у світі транспортний літак Ан-225 "Мрія" полетів в Лейпциг (Німеччина). Звідти він відправиться в комерційний рейс. Про це повідомили в прес-службі ДП "Антонов".