В Одесі здолали ювілейну велосотку

10 квітня 2017, 01:31
Одесити і гості сіли на велосипеди, щоб відзначити День визволення міста

<p><span>В</span><span>&nbsp;</span><span>Одесі</span><span>&nbsp;</span><span>пройшов</span><span>&nbsp;</span><span>велопробіг</span><span>.</span><span>&nbsp;</span><span>Фото</span><span>:</span><span>&nbsp;</span><span>соцмережі</span></p>

Реклама

В Одесі пройшла традиційна Велосотка – велосипедний заїзд на 100 км, присвячений Дню визволення міста.  Цього року у заходу ювілей, адже професіонали і любителі крутили педалі вже 35 раз поспіль.

Заїзд стартував біля пам'ятника Невідомому матросу на Алеї слави, а маршрут проходив через село Великий Дальник, де в роки Другої світової війни розташовувався один з рубежів оборони Одеси, а також Петродолинське і Санжейку.  За даними організаторів, від алеї стартували понад 1500 зареєстрованих учасників, в тому числі і гості з інших країн.

"З Білорусі приїхав брестський велоклуб, були учасники з Польщі, Молдови, Швеції, – розповів "Сегодня" прес-секретар Велосотки Руслан Брегунець. – Традиційно приїхав до нас учасник з Німеччини з протезом однієї ноги, тому він подолав дистанцію на спеціальному велосипеді. Був  і хлопець з Росії з інвалідністю, який їхав на лежачому велосипеді".

Дистанція не злякала ні дорослих, ні маленьких учасників заїзду.  "Наймолодшому учаснику було дев'ять років, але він не дійшов до першого контрольного пункту. Наймолодшому з тих, хто фінішував, – дванадцять років. Він подолав маршрут за сім годин і вісім хвилин", – розповіли нам організатори.  А найдорослішим учасником сотки виявився 76-річний житель Каховки.

Велосипедистів розділили на категорії в залежності від рівня підготовки і типу байка: "Електро", "Оригінали" (саморобні велосипеди), "Профі" і "Армада" (новачки і любителі).  За попередніми результатами, першим фінішував "профі" – киянин Олексій Касьянов, який на 39 секунд випередив одесита Дмитра Нанако з категорії "Армада".  Втім, на Велосотці переможцями вважаються всі, хто подолав дистанцію менш ніж за 10 годин.
Як мінімум троє учасників не змогли фінішувати через травми.

"Дві дівчини зіткнулися на виїзді з міста, одна з них потрапила під автомобіль. Їх госпіталізували і надали необхідну допомогу. У однієї з них вивих, а в іншої – розтягнення. Ще одна учасниця отримала травми на другій ділянці шляху", – розповів нам спікер  Велосотки.  "Мене дуже засмутили деякі велосипедисти через те, що вони вкрай байдуже ставилися до правил дорожнього руху", – зізнався нам один з учасників заїзду.

Погода в цьому році виявилася не на боці велосипедистів, тому багато хто зійшов з дистанції ще до першої контрольної точки.  "Шквальний крижаний вітер, дощ, один раз бачив щось на зразок снігу" – зізнається велосипедист Олексій Біловодов, який проїхав 100 км за 8,5 годин.  "Всі молодці, з таким вітром і температурою справлятися було, звичайно, непросто. Були навіть хлопці з обмеженими можливостями, які подолали дистанцію на тандемних велосипедах", – поділився враженнями один з організаторів.

Новинки: арки і "тривога"

Цього року організатори Велосоткі застосували кілька сучасних прийомів.  Так, час проходження маршруту вважали спеціальні електронні арки.  "Печатки в маршрутному листі в цьому році були скоріше умовністю, ніж необхідністю. Ми вже реалізували систему електронної фіксації, і кожен учасник знав свій індивідуальний час проходження з точністю до секунди, – розповіли "Сегодня" організатори заходу. – Але паперові листи ми все одно  зробили, тому що учасники намагаються зберегти все, що пов'язано з заходом, в тому числі і такий сувенір".  Правда, деякі учасники докоряють організаторам, що не можуть дізнатися свої результати.  "Не приходить sms-повідомлення з часом фінішу", – говорить учасник Євген Музика.

Також в цьому році презентували "безпечну" новинку для учасників – власників смартфонів, які могли завантажити спеціальну програму з тривожною кнопкою.  "З її допомогою учасник міг послати диспетчеру сигнал тривоги із зазначенням точного місця розташування", – розповіли організатори.  У той же час дехто навіть з ранами добирався до пунктів контролю.