В Одесі перенесли підйом затонулого танкера: стали відомі причини (фото)

16 липня 2020, 11:50
З корабля продовжує витікати паливо

В Одесі перенесли активну фазу операції з підйому затонулого танкера Delfi, який президент Володимир Зеленський назвав "ганьбою" для міста.

Про це заявив Дмитро Євдокимов, директор компанії Smart Marine Concept Ltd, яку найняв для цих робіт судновласник, повідомляє "Думська".

Реклама

За його словами, два дні негоди не дозволили закінчити підготовчі роботи, тому активна фаза підйому перенесена на 18 липня.

"Негода, яка була в ці вихідні, трохи зіпсувала наші плани. Великого шторму не було, але навіть невелике хвилювання на морі не дає можливості водолазам працювати всередині корпусу танкера", – пояснив керівник водолазних робіт.

Він додав, що під водою "водолази відчувають це набагато сильніше – їх кидає на внутрішні стінки танків, тому неможливо встановлювати понтони".

Реклама

Зараз у внутрішніх відсіках судна по правому борту розміщені вісім понтонів об'ємом по сім кубометрів кожен. У разі необхідності всередині розмістять ще кілька таких же понтонів. Крім них, на правому борту водолази закріплять ще вісім зовнішніх понтонів по 17 кубометрів кожен. Загалом для підйому будуть задіяні 18 повітряних мішків різного об'єму.

Євдокимов також розповів деталі плану активної фази заходів – він має чотири етапи.

На першому етапі потужний компресор заповнить повітрям внутрішні понтони біля правого борта, вони витіснять воду з пошкоджених танків і "Делфі" отримає невелику плавучість. Можливо, носова частина трохи відірветься від дна. Ці роботи почнуться вже 16 липня.

Реклама

/ Фото: Думська

На другому етапі, після повного заповнення повітрям зовнішніх понтонів з правого борту, відбудеться відрив носової частини від дна і поворот судна навколо своєї осі за допомогою буксирів. Кам'яне пасмо, що знаходиться недалеко від лівого борту, може перешкодити, тому одночасно з вирівнюванням буде здійснене підтягування корпусу "Делфі" до хвилерізу.

Всі необхідні пристрої і стропи вже підведені, тому водолази спостерігатимуть за переміщеннями корпусу і будуть координувати роботу наземних механізмів. Задня частина, поки що, залишиться на дні – її відрив від ґрунту має відбутися на третьому етапі.

Третій етап потрібен для того, щоб зробити плавучою задню частину корпусу і повністю відірвати судно від ґрунту. Пасмо знаходиться дуже близько, тому треба забезпечити відкачку води з трюмів, щоб забезпечити прохід судна над його рівнем. На це буде потрібно близько тижня.

Четвертий етап передбачає виведення "Делфі" з пляжу і буксирування до Чорноморська. Це теж забере кілька днів.

Керівник робіт зазначив, що з моменту початку другого етапу, тобто вирівнювання судна, погода повинна бути безвітряної протягом декількох днів, інакше операцію доведеться знову відкласти.

Для подачі повітря на березі розміщений потужний компресор продуктивністю 1400 літрів за хвилину і з тиском 10 бар. З його допомогою всі понтони можна заповнити повітрям за пару годин.

Фахівці зазначають, що, якщо дозволить погода, вся операція може завершиться до 1 серпня.

Тим часом, біля одеського пляжу "Дельфін" помітили черговий витік палива – 16 липня, близько 7:30 матроси-рятувальники помітили плівку на воді. Інформацію про забруднення моря передали в поліцію і Держекоінспекцію.

/ Фото: Думська

Раніше повідомлялося: з танкера Delfi, який затонув восени 2019 року, продовжують витікати нафтопродукти, які досягли пляжу "Отрада" і тягнуться в бік улюбленого містянами та туристами Ланжерона.

Як відомо, танкер затонув після шторму 22 листопада 2019 року: корабель, який стояв у акваторії порту "Південний" під румунським прапором зірвало з якоря і віднесло в бік Одеси. При цьому судновласник довгий час не виходив на зв'язок, а капітан відмовлявся надавати будь-які відомості про власника.