В Одесі – театральна прем'єра з двох рядків

26 грудня 2014, 04:19
Заради вистави молоді театрали говорять з горіхами в роті і домовляються з міліцією

Костюми і декорації будуть шукати самі. Фото: А. Калініна

В Одесі з'явилися нові служителі Мельпомени. Режисер Сергій Куркаєв заснував театральну молодіжну студію і зараз готує з однодумцями першу постановку, прем'єра якої відбудеться на початку нового року. Побувавши на репетиції, "Сегодня" дізналася, що актори нового театру не тільки працюють на добровільних засадах, але і самі готують декорації, костюми для постановок позичають в "органів".

Сценарій прем'єрної постановки "Обличчям до стіни" народився буквально з двох рядків діалогу між міліціонером і дівчиною, який більше десяти років тому режисеру Сергію Куркаєву дістався від товариша. "Розмову писали від руки, і я розширив її до п'єси. Мене вразила назва – "Обличчям до стіни". Ми ніби завжди дивимося в стіну обличчям, а коли повертаємося до світу – вмираємо", – розповідає про свій твір режисер.

Реклама

За сценарієм, міліціонер під час чергування знаходить у підвалі дівчину, і між ними зав'язується розмова. У якийсь момент правоохоронець впізнає в своїй новій знайомій співачку, намагається запросити її додому, але вона всіляко чинить опір. "Хоча герої такі різні і будь-які відносини у цій ситуації здаються абсурдними, між ними спалахує кохання. П'єса закінчується тим, що по рації міліціонери повідомили про затримання злодійки, яка ховається у підвалі. Герой розуміє, що його співрозмовниця і є та сама злодійка, прикріплює її до себе наручниками, і вони обидва, під шум міліцейських нарядів, що наближаються, піднімають руки вгору і повертаються обличчям до стіни", – розповідає Куркаєв.

Підопічні режисера, актори Ілля Карпов та Наталія Ковальчук, свої ролі вже вивчили і зараз лише відточують майстерність. До речі, на відміну від Іллі, який має акторську освіту, Наташа за професією стиліст і працює консультантом у магазині, а "Обличчям до стіни" – це її перший серйозний акторський досвід. Дівчина зізнається, що досі за допомогою скоромовок вчиться вимовляти шиплячі твердо, як того вимагає сцена, а до цього навіть вчилася говорити перед дзеркалом з набитим горіхами ротом. "Мені легко показувати якісь негативні якості героїні і складніше з тими почуттями, які повинні виходити від душі", – говорить Наташа.

Оскільки ані власних коштів, ані спонсорських грошей у молодого театру немає, костюми і декорації хлопці будуть шукати самостійно. "Шити міліцейську форму дуже дорого, і режисерові вдалося знайти знайомих співробітників міліції, які зможуть дати вбрання напрокат", – радіє такій можливості Ілля. Ну а для створення відповідної атмосфери і декорацій хлопці з підручних матеріалів споруджують цегляну стіну підвалу з хуліганськими написами, збирають домашній непотріб і пластикові ящики.

Реклама

У менти – з клоунів

Для героя-міліціонера "Обличчям до стіни" – не перша роль. Актор періодично грає в масовках, ТЮГу, єврейському культурному центрі і працює аніматором.

Реклама

Фото: vk.com

Як "Ромео і Джульєтта"

Актори репетирують свою першу п'єсу в Будинку дитячої творчості, але не в сценічному антуражі, а у звичайному класі, серед учнівських парт, стільців і піаніно. Режисер проводить паралель з "Ромео і Джульєттою", адже його героям не дають бути разом, але не батьки, а закон.

Фото: А. Калініна

П'єса у підвалі

Всі дії нової постановки будуть відбуватися в звичайному підвалі на тлі цегляної стіни, яка вкрита написами, серед яких і "Обличчям до стіни", а замість стільців актори будуть використовувати порожні ящики з-під пивних пляшок.

Фото: vk.com

Перша роль для стиліста

Щоб освоїти свою "партію", стиліст і візажист Наталія Ковальчук вчить скоромовки, розповідає з виразом вірші і відвідує курси в театральній студії. Час репетицій намагаються вибирати так, щоб він не збігався з основною роботою Наташі.

Фото: vk.com

Медитації йогів – за сценарієм

Герої розмовляють, сваряться, філософствують, обговорюють Шекспіра і навіть медитують. Нібито для відпочинку від нав'язливого правоохоронця злочинниця сідає в позу лотоса.

Фото: А. Калинина