В Одесі за 60 млн євро куплять нові трамваї і запустять швидкісний маршрут

1 серпня 2018, 06:13
Чіткий план можуть порушити банальні затори

Вулиця Софіївська. Після тривалої реконструкції тут знову курсують трамваї №3 і 12, а незабаром запустять новий маршрут. Фото: П. Мординська

Уже до кінця року в Одесі обіцяють запустити довгоочікуваний швидкісний трамвай "Північ – Південь", який має з'єднати віддалені від центру селище Котовського і район Таїрове. Однак, як з'ясувалося, чіткий план можуть порушити банальні затори. "Сегодня" з'ясував, які зміни чекають громадський транспорт і які складнощі можуть виникнути в інфраструктурному проекті.

На початку тижня відкрили для проїзду вул. Преображенську, ділянки якої від Тираспольської площі до вул. Софіївської довгий час були закриті на ремонт. У зв'язку з цим вагони трьох маршрутів повернулися до колишньої схеми руху.

Реклама

Так, трамвай №3, рухається вулицями Преображенською і Софіївською  та доїжджає до Херсонського скверу. Маршрут №12 відтепер курсує між Херсонським сквером і Олексіївською площею. Змінилася і схема руху вагонів 15-го маршруту, які від Слобідського ринку йдуть до Тираспольської площі. Чиновники вже передчувають швидкий запуск трамваїв "Північ – Південь", а одесити обурюються пробками на ділянці, де пролягатиме швидкісний маршрут.

Перші дні їзди на відремонтованій ділянці виявили головний пролом в плані запуску швидкісного трамваю. Як і до реконструкції, вагони тут рухаються дуже повільно, грузнуть в годину пік в загальному заторі. Однак в мерії заспокоюють, мовляв, шукають шляхи вирішення проблеми.

"Ми розглядаємо можливість виділити трамвайну лінію по вул. Преображенській, щоб трамвай йшов відокремленим шляхом і йому не заважав інший транспорт, – розповів "Сегодня" голова міськдепартаменту транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху Олександр Ілько. – Це не реконструкція дороги, потрібно невелике фінансування".

Запустити маршрут "Північ – Південь" планують вже до кінця року і, за словами чиновників, для цього вистачає і колій, і вагонів.

Реклама

"Будемо використовувати існуючий рухомий склад, ми вже в змозі запустити магістральний маршрут. Надалі розраховуємо за допомогою Європейського інвестиційного банку або ЄБРР закупити новий рухомий склад", – розповів "Сегодня" голова КП "Одесміськелектротранс" Дмитро Жеман, нагадавши, що мерія готується взяти в кредит 60 млн євро для купівлі нових трамваїв і ремонту магістралі від Пересипського мосту до вул. Паустовського.


Серед іншого чиновники планують закупити і багатосекційні трамваї, які, на думку експертів, будуть особливо затребувані в годину пік.

"Вони дозволяють підвищити місткість одного складу з нинішніх 120-150 осіб до майже 400. У місті є потенційні резерви для багатосекційних складів, але вони невеликі, теоретично можна з'єднувати нові частково низькою підлогою вагони і зробити три-чотири склади з більш старих вагонів, але, на даному етапі, це буде крапля в морі", – розповів "Сегодня" транспортний експерт Олександр Вельможко, зазначивши, що багатосекційні вагони дуже вимогливі до якості колій – на несправних рейках вони можуть роз'єднатися.

Тим часом експерти називають ще один гальмуючий швидкість трамваїв фактор – перехрестя.

"Потрібно передбачити повороти автомобілів і пріоритетний проїзд світлофорів трамваям, тоді рух буде комфортнішим. До того ж, на самій Преображенській дуже багато поперечних кварталів. Якщо трамвай зупинятиметься на кожному перехресті, він доїжджатиме до Привозу від початку Преображенської хвилин за 20", – розповів нам урбаніст Костянтин Ємельянов, в Одесі за 60 млн євро придбають нові трамваї и запустять швидкісний маршрут, запропонувавши синхронізувати світлофорні сигнали і влаштувати чіткий графік руху.

Нагадаємо, Одеса отримала шість нових тролейбусів з Білорусі.

Реклама

Також ми писали, що одеські чиновники намагаються вирішити проблему нестачі паркувальних майданчиків. Проблема стає дедалі гострішою з наближенням туристичного сезону, коли до численних машин місцевих жителів додаються "залізні коні" приїжджих. За словами можновладців, генплан міста передбачає 19 місць для будівництва таких об'єктів, проте бажаючих вкладати гроші в проект поки не знайшлося.