Ілюстрація: pixabay.com
Одеські чиновники замислилися про будівництво нової дороги до порту в об'їзд житлових кварталів. Після низки пікетів жителів районів, через які регулярно їздять навантажені фури, можновладці повернулися до проекту будівництва автомагістралі "Хаджибей-2", яка мала вести в гавань, минаючи території з житловою забудовою.
З початку літа жителі мікрорайону Пересип і приміського села Усатове неодноразово перекривали проїжджу частину, вимагаючи змінити маршрути великовантажного транспорту подалі від їхніх будинків. За даними муніципалітету, магістраль "Хаджибей-2", як і нині існуюча Хаджибейська дорога, має з'єднати Об'їзну дорогу з Сухим портом через пустирі – поля зрошення.
"Був проект 10 років тому про будівництво дороги "Хаджибей-2". Ціна питання, якщо говорити на той час, була майже 150-160 млн грн, і потім мільйонне місто забуло б про цю проблему. На жаль, ми не можемо знайти сьогодні розуміння з нашим портом", – заявив мер Одеси Геннадій Труханов, закликавши підлеглих організувати офіційну зустріч для обговорення проекту.
За словами політолога Ярослава Католика, повернення до проектів попередників навряд чи пов'язане з прийдешніми виборами, хоча не варто виключати і вірогідність особистої зацікавленості в проекті. Наш співрозмовник підкреслює, що нова дорога за планом вестиме на той самий транзитний майданчик, що й існує.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
"Для перевізників заплатити штраф набагато вигідніше, ніж платити ті суми, які вимагає приватний транзитний майданчик, – каже Католик. – Якби був альтернативний проїзд до порту або на транзитному майданчику встановили більш розумну суму за в'їзд, проблем би не було".
Також залишається відкритим питання, що змусить вантажівки їхати новою дорогою, а не через житлові квартали по-старому.
"Ми бачимо, що відбувається з асфальтом під перевантаженими вантажівками, – пояснює нам архітектор Марія Смирнова. – Але потрібно буде залучати поліцію, контролюючі органи. Тут все впирається в систему управління містом. Якщо не буде якісного контролю, сенс цієї дороги буде втрачений, вантажівки і надалі ходитимуть як їм зручніше".
До речі, все частіше активісти та архітектори пропонують куди більш радикальне вирішення проблеми співіснування з портом: винести транспортний вузол за територію міста.
"Потрібно думати не масштабами Одеси, а масштабом одеської агломерації, сприймати і Південний, і Чорноморський порти як наші. Потрібно правильно розподілити між ними потоки, залишивши в Одесі військовий і пасажирський порт, а інші спеціалізувати за вантажами, щоб не дублювати функції", – вважає голова Асоціації архітекторів Одеси Володимир Халін, відзначаючи, що цей проект вдасться реалізувати не скоро.
ОСТРОВИ В ЗАТОЦІ І ПІДЗЕМКА
Повернення одеських чиновників до старого проекту спонукав "Сегодня" згадати про інші амбітні плани, які так і не втілили в життя. Так, один з попередників мера Одеси Труханова пропонував побудувати міст, який би з'єднав мікрорайони Лузанівку і Пересип навпростець через Одеську затоку, а навколо шляхопроводу насипати штучні острови. Також політиків неодноразово відвідувала ідея будівництва в місті метро, але до створення конкретних здійсненних проектів ні у кого руки так і не дійшли.
"Ще був проект, щоб Трасу здоров'я перетворити на звичайну міську дорогу, що прямує паралельно з Французьким бульваром. Це було в ті часи, коли розпродали землю на схилах біля моря", – згадує політолог Геннадій Чижов.
Нагадаємо, служба автодоріг Київської області за результатами тендерних процедур уклала договір з проектною організацією на розробку техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) будівництва концесійної автодороги Київ – Біла Церква. Як повідомили в "Укравтодорі" будівництво планується на ділянці від діючої кільцевої дороги до транспортного вузла Біла Церква (Північна) на дорозі М-05.
Раніше Порошенко показав відео нової траси, яка поєднала Запоріжжя і Дніпро.