У Полтаві виявилася катастрофічна нестача водіїв тролейбусів

25 жовтня 2018, 20:41
Кваліфіковані співробітники їдуть в міста-мільйонники заради більшої зарплати

Фото: pixabay.com

У Полтаві катастрофічно не вистачає водіїв на міські тролейбуси, оскільки досвідчені співробітники їдуть у великі міста, де зарплата вища.

У той же час чиновники збираються закупити партію нових машин, хоча в тролейбусному парку простоює техніка: раніше на маршрути щодня виходили 50 машин, а зараз – тільки 45.

Реклама

За державними нормами, до кожного тролейбуса повинні бути прикріплені троє водіїв, проте через брак – на машинах по дві, а то й по одній зміні.

Однак є в Полтаві і справжні ентузіасти цієї незвичайної справи, і одна з них – Світлана Шукліна – управляє величезною машиною, оскільки це було її мрією.

"Я мріяла ціле життя, з дитинства. У мене тато був водієм першого класу, я пішла по його стопах", – говорить вона.

Реклама

Як виявилося, всі, хто залишився на підприємстві – фанати своєї справи, оскільки зарплата, за їхніми словами – точно не є стимулом.

"Ну, на одному ентузіазмі далеко, ви ж самі знаєте, що не заїдеш. В першу чергу, це зарплати додати, щоб вона дійсно цінам відповідала, а якщо зарплата така маленька – хто піде", – пояснила водій тролейбуса Тамара Ткаченко.

В середньому водії тролейбусів у Полтаві отримують по сім тисяч гривень, до відрахування податків, а на руки приходить ще менша сума.

Реклама

"Наприклад, водій тролейбуса в Києві отримує за ту ж саму виконану роботу в два рази більше, ніж у нас. Тобто, це перший привід для того, щоб водій, нікуди не виїжджаючи, за професією, просто поїхав до сусіднього міста", – зазначив начальник Комунального підприємства "Полтаваелектроавтотранс" Євген Зайцев.

За його словами, в штатному розкладі на сьогоднішній день – 140 водіїв, проте в наявності їх тільки 119.

Востаннє молодий спеціаліст прийшов на підприємство чотири роки тому, а, щоб сісти за кермо тролейбуса, необхідна водійські категорія "Т". Раніше шоферів тут навчали самостійно, проте зараз – не можуть.

"Для того щоб отримати акредитацію, треба асистувати викладачам, водіям тролейбуса, які будуть в подальшому проводити інструктажі молодим випускникам, шоферам молодим. Для цього їх потрібно забрати з маршрутів, де і без того людей не вистачає", – пояснила начальник відділу кадрів " Полтаваелектроавтотранс "Ніна Гнилосир.

А тим часом чиновники домовляються з Європейським банком про закупівлю ще 50 новеньких тролейбусів. І, щоб було кому сісти за кермо, все таки погодилися підвищити зарплату.

"Зараз розглядається два варіанти: це 30% і 40%. Ми прораховуємо, скільки це буде коштувати міському бюджету", – зізнався Олексій Чепурко, заступник мера Полтави з питань ЖКГ.

А поки тролейбусне управління не може загітувати молодь, доводиться запрошувати на роботу водіїв-пенсіонерів.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що до Одеси прибули 47 нових тролейбусів, придбаних за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку.

Також ми писали про те, що на закупівлю тролейбусів Львів візьме в кредит 17,5 млн євро у Європейського банку реконструкції та розвитку, а Харків на нові тролейбуси отримає 10 млн євро.