Велоконцепція: за 10 років Харків обіцяють перетворити на місто велосипедистів

28 жовтня 2016, 10:12
Любителям покататися отримають дороги і муніципальний велопрокат

Запланували будівництво велодоріжок і парковок по всьому місту. Фото: Fishki.net

У Харкові зробили перший крок до облаштування велосипедної інфраструктури – прийняли концепцію розвитку велоруху. Обмеження доступу до документа, в якому приписана необхідність створення в місті дорожньої мережі для двоколісних, активісти домагалися близько півроку. Весь цей час вони доопрацьовували концепцію разом з чиновниками, і нарешті на днях її затвердили депутати міськради.

За словами заступника мера з питань містобудування, архітектури та земельних відносин Тетяна Овінникової, велосипедна дорожня мережа повинна покрити всю територію міста. "Таким чином, велосипеди можна буде використовувати не тільки для прогулянок і занять спортом, але і для того, щоб без проблем добиратися на роботу. Передбачається розвиток велосипедної схеми з урахуванням велообслужіванія, парковок, прокату", – сказала віце-мер.

Реклама

Пріоритетним напрямком в концепції позначено з'єднання велотрас густонаселених районів міста і найбільших центрів тяжіння. Через віддаленість спальних районів від центру необхідно, щоб маршрути проходили найкоротшими і прямими шляхами з максимально безперервним рухом велотранспорту. На першому етапі планують створити велодоріжки екологічно чистими маршрутами з найменшими перепадами висот – уздовж річок Харків, Лопань та інших рекреаційних зон.

У концепції описані різні типи велотрас. Як пояснив "Сегодня" директор міськдепартаменту спортивних іміджевих проектів та маркетингу Олексій Чубаров, там, де немає можливості побудувати відокремлену велодоріжку, на проїжджій частині будуть відводити велосмуги.

Крім того, в Харкові запланували створити систему муніципального прокату велосипедів. "Ми ведемо зараз переговори з однією з компаній з приводу організації прокату. Визначено безліч перспективних місць, де будуть розташовуватися такі точки, – в центрі міста, біля торгових центрів. Напрокат можна буде взяти велосипеди для міських прогулянок, посилені моделі, щоб уникнути вандалізму" , – розповів нам Олексій Чубаров.

Реклама

Активіст громадської організації "Міські реформи" Олена Чернишова, яка брала участь в розробці концепції, звертає увагу на те, що в ній враховано необхідність інтеграції велотранспорту з громадським транспортом. "На даний момент, наприклад, перевозити велосипед в метро заборонено, і цей пункт потрібен хоча б для того, щоб почати обговорення і прийти до якогось рішення проблеми", – говорить активістка.

На основі концепції в міськраді розроблять відповідну програму з переліком конкретних дій з розвитку велоінфраструктури. Тоді ж будуть шукати фінанси на її реалізацію. Розробкою програми будуть займатися представники громадськості та чиновники. Створити інфраструктуру для власників двоколісних в Харкові розраховують за 5-10 років. А перші етапи концепції почнуть реалізовувати вже з нового року.

КІЛЬЦЕ В ЯРУ

Реклама

Крім концепції, у чиновників є плани з розвитку велоінфраструктури, зокрема, облаштування траси в Саржиному яру, де можна буде проводити змагання. Також розглядають можливість створити розмітку для велоруху на проспектах Гагаріна і Московському.