Версії про причетність України до катастрофи Boeing над Донбасом спростували німецькі ЗМІ

27 квітня 2015, 16:27
В день катастрофи на території, з якої збили літак, був лише "Бук" бойовиків

"Боїнг-777" був збитий над Донбасом. Фото: AFP

Журналістське розслідування було проведено газетою Süddeutsche Zeitung, а також телеканалами WDR і NDR, пише РБК. Журналісти наводять кілька свідчень місцевих жителів, які говорять на користь того, що Boeing був збитий саме з ЗРК "Бук". Вони кажуть, що 17 липня 2014 чули потужний удар, за яким пішов свист. На знімках, зроблених жителями міста Тореза, видно сліди димового шлейфу, які характерні для запуску ракет "Бук". Журналісти опитали місцевих жителів, які спростовують інформацію про пересування українських комплексів "Бук" 17 липня, в день катастрофи.

Про пересуваннях українських ЗРК раніше говорила російська сторона. Журналісти також вказують на те, що в травні вони були на базі українських ППО в Донецьку. Вже тоді, за їхніми словами, вона була зруйнована, транспортних засобів там не було. Це говорить проти тієї версії, що ополченці захопили українські буки на українській базі (бійці підрозділів "ДНР" взяли під контроль базу ППО тільки в 29 липня).

Реклама

Версію про те, що Boeing міг бути збитий літаком Су-25, мілини експерти. За їх словами, штурмовик не в змозі вести стрілянину на висоті 10 тис. м, оскільки це призвело б до катастрофи Су-25.

Нагадаємо, в рамках розслідування також стало відомо, що німецькі власті були інформовані про небезпеку польотів цивільної авіації над Донбасом ще до краху малайзійського Boeing. Про "тривожної ситуації" для цивільних літаків в небі над Донбасом говорилося в одному з секретних повідомлень МЗС Німеччини. Воно датоване 15 липня, за два дні до катастрофи малайзійського Boeing в небі над Донецьком.

Як зазначає Süddeutsche Zeitung, приводом для занепокоєння німецького МЗС стало повідомлення про обстріл над Донбасом військово-транспортного літака Ан-26 на висоті 6 тис. М. Обстріл літака на такій висоті був показником того, що літаки, які літають на більшій висоті, знаходяться в зоні ризику. За відомостями видання, Федеральна розвідувальна служба Німеччини (BND) кілька разів у своїх щоденних звітах уряду повідомляла про те, що польоти над Україною не безпечні.

Реклама

Як пише газета, при зміні рівня небезпеки польотів над тією чи іншою територією міністерство транспорту оповіщає про це авіакомпанії. Проте авіакомпанії Німеччини не отримували попереджень про небезпеку польотів над Донбасом аж до 17 липня, тобто до падіння малайзійського Boeing. Цю інформацію підтверджують як Мінтранспорту Німеччини, так і представники авіакомпанії Lufthansa.

Відразу після того, як був збитий АН-26, Україна закрила повітряний простір для польотів до висоти в 9750 м, у той час як висота польоту цивільних літаків – 10-12 тис. м. У розслідуванні наводиться думка експерта, згідно з яким зенітно-ракетні комплекси, які можуть вражати цілі на висоті 6 тис. м, здатні збивати літаки і на висоті 10-12 тис. м.

Як повідомлялося, Boeing 777, що виконував рейс MH17 з Амстердама в Куала-Лумпур, був збитий над територією Донецької області 17 липня 2014-го. Всі, хто знаходилися на борту 298 чоловік загинули.