Заборонений як прямий продаж автомобілів і запчастин, так і через посередників. Фото: autoreview.ru
Німецький виробник автомобілів Volkswagen заборонив автодилерам продавати в анексованому Криму вантажівки, комерційні автомобілі на 10 і більше пасажирів, а також машини спецпризначення. Про це повідомляється в направленому автодилерам листі гендиректора "Фольксваген груп рус" Маркуса Озеговича, пишуть "Ведомости" з посиланням на двох незалежних один від одного автодилерів. Представник "Фольксваген груп рус" відмовився говорити, чи був такий лист.
"Нічого нового в цьому повідомленні немає", – запевняє видання співрозмовник, близький до Volkswagen. За його словами, з 2014 року стосовно Росії діють санкції, відтоді в Крим машини спеціального призначення і вантажівки Volkswagen, Audi, Skoda не поставлялися, "а лист розсилається регулярно".
Проте такий лист дилерам прийшов вперше, стверджують два дилери.
Озегович в листі нагадує, що заборонений як прямий продаж автомобілів і запчастин, так і через посередників, при цьому обмеження стосуються компаній, які перебувають в Криму або планують використовувати техніку на території Криму.
Порушення режиму санкції може привести "до серйозних економічних наслідків, в тому числі до відмови від ввезення на територію Росії" вантажівок, спецтехніки і автобусів більш ніж на 10 місць.
Сам Volkswagen не виробляє в Росії спецтехніку, в основному – легкові автомобілі, говорить аналітик "Атона" Михайло Ганелин. До Криму подібна техніка і не поставляється, відзначає він. Його слова підтверджують дані сайту митної статистики Росії. Поставок такої техніки з Євросоюзу в 2015-2017 рр. не було.
З якої причини лист з'явився саме зараз, дилерам невідомо. Один з керівників дилерській мережі дивується: "Санкціям вже три роки, і прямих поставок до Криму немає. Цілком можливо, що це кола резонансу історії з турбінами Siemens".
В рамках невизнання російської анексії Криму ЄС заборонив постачання обладнання для інфраструктурних проектів в Криму і Севастополі. На думку ЄС, створення незалежного енергопостачання Криму підтримує його "відділення", підриваючи територіальну цілісність України.
Скандал навколо Siemens розгорівся на початку липня, коли Reuters повідомив про німецькі турбіни, які спочатку будувалися для Тамані, але потрапили на анексований півострів. Тепер в компанії заявляють, що відносини з Росією остаточно зіпсовані.