Чиновник Львівської мерії: "За 25 років в місті не побудували жодної нової вулиці або дороги"

8 червня 2016, 07:05
За красивим фасадом "туристичної столиці" ховаються проблеми старих міських ліфтів, доріг і транспорту

Начальник управління житлового господарства Юрій Голець. Фото: lvivpost.net

Сьогодні багато говорять про критичну ситуацію у Львові з вивезенням сміття, але, як виявилося, це не єдина масштабна проблема міста. Половина ліфтів, які встановлені в будинках звичайних житлових кварталів, давно пережила себе, а затори на львівських дорогах – випробування не для людей зі слабкими нервами. Про те, як влада збирається вирішувати ці питання, нам розповів начальник управління житлового господарства Львівської міськради Юрій Голець.

Скільки львівських ліфтів відслужили робочі терміни?

Реклама

- У комунальній власності Львова ми маємо 2137 ліфтів, які обслуговує чотири основних компанії. Близько 1000 ліфтів числитися за "Львівсвітло", потім йдуть: "Астра", "Ліфт-еко" і "Майстер-рос".

На жаль, 1759 ліфтів вже відслужили встановлений термін експлуатації – 25 років. Ремонтувати їх потрібно, але не факт, що весь ліфт вимагає повної заміни. Коли встановлювалися ці стандарти – "25 років", то до всієї економіки підходили з "плановими принципами" і цифри могли носити символічний характер. Тому, особисто я, як і багато фахівців, вважаю, що не всі ліфти, що працюють, потрібно демонтувати.

Радує, що зараз у комунальній власності Львова немає жодного ліфта на тривалому простої. Ось уже більше року минуло, як ми запустили всі ліфти, що стояли по 10-15 років. Зараз ми проводимо багато "середніх" ремонтів – міняємо кабіни, канати та інші запчастини. Правда нещодавно один такий "довгостій" взяли в комунальну власність на вул.Кримських, 26, але скоро його теж відремонтують.

Реклама

Хочу додати, що в багатьох новобудовах ставлять ліфти з усього світу, але ніхто не думає, як їх ремонтувати і де брати запчастини через 10-15 років. Ось в будинку, де я живу – поставили болгарський.

Як багато відбувається викликів на добу?

- За добу "Львівсвітло" одержує не менше 60-70 викликів, і, як правило, через порушення правил користування ліфтів самими мешканцями.

Реклама

А скільки грошей виділила мерія на обслуговування "підйомників"?

- До речі, в міському бюджеті на "ліфтове господарство" передбачено понад 20 млн. гривень. З цих грошей 60 ліфтів чекає капітальний ремонт. Взагалі, установка нового ліфта коштує близько 600 тис. гривень, капремонт – від 50 до 200 тисяч. Також ми запланували побудувати ліфт у хоспісі, де багато важких хворих, а ліфта досі немає. Коштує такий ліфт – понад два мільйони гривень, але головне, що виробники такої машини – наші співвітчизники.

20 млн в рік на обслуговування ліфтів – це не так багато, якщо порівнювати, що на реконструкцію вул. Садової заплановано 27 млн, а на закупівлю чавунних урн для центру міста, по 11 тис. за штуку передбачено близько 2 млн? Це, по-вашому, справедливо?

- Садова – це стратегічна вулиця, яка бере на себе значну частину транспорту з вул. Кульпарківській, і перерозподіляє його в Залізничному районі. Ми підраховували, що за роки незалежності України у нас майже в 10 разів збільшилася кількість транспорту, але ми не побудували у Львові жодного метра нової вулиці. Наприклад, вул. Ряшівська, що повинна була вийти до аеропорту, недобудована, уряд не дав грошей. Вулиця Вернадського, завдяки якій планували з'єднати Сихівський район і Автовокзал – шматочок зробили, і на цьому зупинилися. Всі починали робити під "Євро-2012". Але чемпіонат пройшов, і будівництво закінчилася. Ми не побудували жодного метра нової дороги. Крім цього, на Садовій розташований один з офісів приватної IT-компанії SoftServe, співробітники якої платять великі податки в бюджет. У них зарплата – близько 25 тис. гривень, і кожної сплачується майже 6 тис. грн податків. Там ніде паркувати машини, а після ремонту будуть нові підземні комунікації, паркомісця, тротуари і дорожнє покриття.

Що стосується чавунних урн вагою в понад 300 кг, то вони несуть в собі "антивандальну місію". Багато людей у Львові хочуть залишити після себе "пам'ять". Тому, звичніше металеві урни використовувалися не за призначенням і швидко виходили з ладу. А це урни закритого типу, і вигляд у них набагато респектабельніший – з логотипом символу Львова. Такі я бачив в Кракові, Вроцлаві, Любліні – їх неможливо підняти і вкрасти.

Повірте, місто – це складний організм. Навіть якщо б наш бюджет мав 10 мільярдів гривень, грошей би не вистачало, оскільки проблеми міста не вирішувалися десятиліттями.

Повернемося до ліфтів, що робити, коли ти застряг, а мобільний розрядився?

- Бити кулаками в двері, поки вас не почують. А якщо серйозно, треба зв'язатися з диспетчером або з мобільного дзвонити на гарячу лінію "15-80". Бажано в ліфт без телефону не входить. Номери диспетчера повинні бути на інформаційній табличці, якщо такої немає, її треба відновити. Потім, протягом 15-20 хвилин повинна приїхати аварійна служба. Але городяни повинні знати, що якщо ми хочемо якісну послугу, то повинні за це платити. А якщо ми платимо в межах 700 гривень за ліфт з цілого будинку, то ніякої оперативності бути не може, тому що якість обслуговування завжди поліпшується за рахунок збільшення штату, транспорту і т.д. А коли ми піднімаємо тарифи – люди кажуть, що влада погана. Тому, з першого липня всі мешканці, що приватизували квартири, почнуть нести відповідальність за весь будинок. Створити ОСББ потрібно було ще в 1994 році, коли починалася приватизація. Мешканці повинні самі і встановлювати квартплату і відповідати за ліфт, сходову клітку, територію біля будинку, лампочки, а ЖЕКи будуть ліквідовані. Перші півтора – два роки буде дуже складно. Але, якщо раніше за все відповідала міськрада, то тепер про насущне думатимуть і люди. Управляти господарством в будинку повинен глава ОСББ, управитель, або управительська компанія. Якщо таких не зможуть вибрати мешканці, тоді повинна втрутитися мерія і допомогти.

Які найбільші проблеми в ліфтовому господарстві?

- Звичайно, це крадіжки обладнання – гальмівних котушок, де є мідь, і електричних кабелів. Торік злодії завдали нам збитків майже на мільйон гривень. Тому, ми просимо поліцію обчислити злодіїв через пункти прийому кольорових металів. У правоохоронців напевно є точні адреси, де систематично відбуваються крадіжки в ліфтах. Ось, в минулому році зловили трьох злодіїв, але їх "послідовники" не припиняють свою справу. І самі мешканці повинні дивитися за сторонніми і незнайомими людьми, які з'являються в їхніх під'їздах. Адже всі працівники комунальних підприємств можуть показати документи, а злодії – ні.

А найбільші проблеми міста, якщо говорити про вашу діяльність?

- На першому місці – проблема утилізації сміттєвих відходів, дороги і транспорт. Але всі вони вирішуються, ми бачимо, що у Львова є свій трамвай "Електрон", новий і сучасний, а згодом вирішимо і інше.

Якщо є свій трамвай, то чому у всьому Львові курсує тільки два нових – на вокзал і в аеропорт?

- Новий електротранспорт пустили тільки в аеропорт і на вокзал для гостей та інвесторів, себе треба рекламувати і залучати грошові інвестиції.

А як вирішується питання про вивезення сміття після трагедії на Грібовецькому звалищі?

- З усіх майданчиків сміття щодня забирають. На деяких, де фіксується значне накопичення сміття, проводять повторні вивезення протягом доби. На сьогодні перевізники тимчасово забезпечують розміщення відходів зі Львова на інших полігонах. Грибовецьке звалище, після комплексних заходів щодо стабілізації тіла полігону, підлягає поетапному закриттю та рекультивації. Зараз йде пошук земельної ділянки для нового полігону.